torsdag 6 mars 2008

Träningsläger.


Då var det äntligen dags. Tre par löparskor är nedpackade, alla somriga träningskläder ihopvikta och benen laddade. Det spritter i hela kroppen och magen slår glädjeskutt. Tre veckors ledighet, tre veckors sol och tre veckors fullt fokus på löpning, träning coh avslappning. Oj, vilken känsla det är i kroppen varje gång man har det här framför sig. Jag glömmer aldrig alla träningsläger på friidrottstiden. Då var det ju inte lika långt som detta läger och inte lika långa pass heller för den delen. Men jag glömmer aldrig när alla andra skulle köra 200-meters intervaller och jag 8x400 m själv med 1' vila i relativt bra fart. Den röda tartanbanan piskades men det fanns inget stopp den gången, 20 intervaller senare så hade jag susat fram i 20x400 m. Det gick av bara farten och jag hade alla inom loppet av en sekund. Intervaller som heter duga och en företeelse som nog alltid karakteriserar ett träningsläger är ju just det där lilla extra. Det finns en slags magisk känsla och extra glädje, kraft och energi bara dyker upp som man sedan får med sig in i säsongen. Förra årets Portugalvistelse är en av de bästa träningsresorna jag gjort men jag är övertygad om att denna kommer slå allt. Japp, förväntansfull är bara förnamnet.

5 kommentarer:

Nordström sa...

Träningslägerminnen är härliga! Nu skapar vi vårat första riktiga gemensamma! Härligt!

Anonym sa...

Men hallå! Har du smugit igång en blogg, fasen vad kul! Men du, jag måste få höra allt om ditt nya jobb?!?! Fast nu åker ni ju iväg på värmeläger... Ha det underbart, kram - Sara DL

Unknown sa...

Jahapp. Så rök fem minuter till från min arbtetsgivare per dag med ännu en blogg. Skönt att få lite vinkling på HN's blogg

Anonym sa...

Hoppas att ni får en underbar resa! Drick lite vin för mig! ;-) När ni kommer hem får vi fira jobbet!

Massa kramar
Emelie

Spring-Therese sa...

Hej pa er!
Sara - berattar allt nar vi ar hemma. An ar det lite hemligt for kunder och sa. Och sa skriver vi det har... ;)

Henrik - kul att jag far aran av att du laser, kanner pressen redan. Du ar ju grym pa Kadens.se Avundsjuk pa att du ar pa Kent just nu...men man har ju sett dem tva ganger och i sommar blir det igen...

Emelie - tack vannen. Vin har druckits for dig och mer blir det, aven om kilometer ar det det blir mest av... ;) Fira ska vi! Tack!