lördag 18 oktober 2008

Bokstäver.


Veckan fortsätter i dur. 90 minuters distans startade dagen med idag. Riktigt distanstempo á la cyklistpuls med ett snitt på 138. Välbehövligt efter veckans strapatser. Var skönt i huvudet, skönt i andningen och själen. Med benen var det desto värre. Men så brukar det vara på lördagar om fredagens spinningklasser har varit tuffa, så det är inga konstigheter. Ska vara segt ibland. Tur att det inte var tävling. Måste dock erkänna att jag blev lite sugen på att åka ut till Sävedalen och dra en repa på 8 km när Jenny så fint deklarerade per sms att Svante nio år och hon eller Martin skulle köra race i ösregnet. Imponerande och kul. Men jag vek ner mig mot distans över broarna och över dryga dubbla distansen. Var ett smart val. Ett ännu intelligentare val var att strunta i allt som har med datorer och tankeverksamhet att göra och helt vila huvudet från jobb dagen till ära. Så skön dag. Det enda nya intrycket och lärdomen jag tagit är att mitt favoritvarumärke (för er som missat - Twist & Tango) kommer från Haga. Tänka sig. Granne med mig sedan barnsben. Att jag inte vetat om detta tidigare är ju lite småpinsamt eftersom garderoben är fullproppad med dessa plagg och det säkra kortet sedan många år har varit butiken ifråga. Visst, det har varit butiken på Vallgatan, granne med förra jobbet som varit välbesökt. Men nu när jag jobbar i förorten är det själva Haga-butiken som gäller. Så även idag, och en svart liten sak kom med hem. Detta innan vi begav oss till en annan förort där ett annat ursvenskt trikåföretag har ett litet hål i väggen. Så underbar butik och varje gång man lyckas ta sig för att åka dit så är det något som åker med hem. Om jag säger Ö, gissar att ni då har lite koll på vad jag snackar om. Grundat 1935. Vi snackar anrikt företag som poppat till sig på senare år. Det är kul med bokstäver och vad man förknippar dem med. Svante som hjälpt mig att döpa denna blogg har även stavat mitt namn väldigt vackert en gång i tiden. Barn är smarta. Smartare än vad man någonsin kommer att förstå, tror jag. Om jag skulle skaffa mig ett eget varumärke så skulle det helt klart heta Tres. Bokstäver är spännande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du, precis vad jag behövde höra. Tack!

Vi lämnar julen hemma i år. Åker den 20:e december.

Kram Katarina

Anonym sa...

En vecka. Med halva familjen, Emil och enorma cykelväskor. Fast vi har lovat att inte träna på julafton, men det löftet kommer jag att bryta. Jullöpning är obligatoriskt, köttbullar kan kan jag vara utan!!

Fast nu börjar jag ångra att vi inte bokade 2 v. Verkar som det kommer friska fläktar runt den 27:e...

/c.myggen

Anonym sa...

Om du säger "Ö" tänker jag på tävlingen jag ska köra nästa sommar... som jag kanske inte över lever ;) men då är det 2st Ö som gäller... eller snarare vägen mellan dem...

Spring-Therese sa...

Johan - nu har jag funderat tillräckligt och kastar in handduken. Vad är det för race mellan Ö och Ö du ska köra? Nyfiken!

:)
T