söndag 26 december 2010

Har du en blogg?


För någon vecka sedan fick jag den frågan av gode Magnus Gårdmark. En helt och fullt relevant fråga. Blogg ses för många som en dagbok med uppdateringar i många fall flera gånger om dagen. För mig har detta mer varit ett sätt att för mig själv få ge utlopp för en ådra jag inte använder så mycket annars. Och jag gillar det. Men det senaste året känns det som för var dag som gått, vecka och månad så har allt runtomkring eskalerat. Accelerationen i det som heter livet har tagit proportioner som jag inte riktigt vill vara med om. Jag har helt enkelt inte hunnit med att skriva här. Jag kan inte blogga till klockan tre på natten när jag behöver min sömn. Jag har också pratat med en vis person som fått betydelse i mitt tränande liv om att blogg kan vara både bra och dåligt. Nu har jag värkt på det här och kommit fram till att blogg är bra. För mig. Men inte som ett måste utan som en del av det som heter livet. Och då just för den delen i mitt liv där jag är löpare.

Runt den delen har jag reflekterat, funderat och bestämt mig senaste tiden. För även om jag inte funnits i bloggosvären, så finns jag här. Livs levande. Under den här tystnadens tid fick jag en fråga om att bli intervjuad av alltid lika trevliga och härliga Pelle Crona på Göteborgs Friidrottsförbund. En intervju om mig och min löpning. Vad jag har för mål och tankar kring mina steg i löparskor. Så även om det är tveksamt om jag har en blogg fortfarande så är jag i allra högsta grad en av alla oss löpare som älskar att springa. Steg för steg, andetag för andetag, mot nya utmaningar och mål. 2011 ska bli världens roligaste löparår!

Vill du se intervjun med lilla mig så finns den här på GFIF:s hemsida. Känner mig dock som en katt bland hermelinerna.

9 kommentarer:

Daniel sa...

Vilken bra intervju Therese! Spännande att du ska satsa lite hårdare även om du inte tog det lugt innan ;) Tror säkert du har minst 10min till i kroppen och med din fina inställning kommer det gå bra oavsett.
Ska bli roligt att följa dig under 2011, önskar dig ett fantastiskt år med mycket spring!
kram!

Anonym sa...

Stort lycka till inför 2011!
Kram.

Anonym sa...

Klart att en blogg ska vara en positiv del av livet och inte extra belastning!
Du skriver intressant och bra så det är väl värt att vänta på om det dröjer mellan inläggen! :)

ÖNSKAR ER ETT GOTT NYTT ÅR och stort lycka till med satsningen!

Kram

Maria Andersson

Magnus sa...

Fin intervju! Du har ju en blog;)

kram och hoppas på pigga ben 2011:)

Tomas Sivertsson sa...

Klart att 2011 ska bli världens roligaste löparår, ska bli väldigt roligt att få följa dig, lycka till med din satsning och gott nytt år!

See ya!
/Tomas

Annette Garcia sa...

Mycket bra resonemang kring bloggandet. Jag tycker precis som du! Det ska vara roligt att blogga och hjälpa en själv först och främst. Du skriver mycket bra och mycket intressant. Alltid värd att vänta på nästa inlägg som "anonym" säger.
Vilken härlig intervju. Du är verkligen en förebild. Fastän få har din idrottsbakgrund och presterar som du så kan nog många ändå identifiera sig med dig. Du försöker (som så många andra) få livet att fungera med jobb, familj, vänner och träningen.
Stort lycka till för det kommande året!
Kram

Anonym sa...

Hej Therese,

Grym intervju! Du är väldigt inspirerande och duktig.
Jag hoppas verkligen att du kommer ha kvar någon spinningklass.

Kram!
Ida

Anonym sa...

Så länge bloggandet kan vara en ventil eller ett verktyg för ens egen utveckling så ska man använda sig av den. Blir bloggen en belastning då får man lägga den åt sidan.

En riktig god fortsättning önskas på 2011.

Spring-Therese sa...

Tusen tack goa ni!

Nu har jag haft ännu ett välbehövligt bloggstopp. Funderat över det mesta och kommit fram till mycket. Nu hoppas jag att jag är tillbaka här igen för det är en ventil som hjälpt mig som löpare och ett sätt att få ut tankar på ett konstruktivt sätt. Orden sätts på pränt och virvlar inte bara runt i huvudet.

2010 blev ett magiskt år på två sätt men på de flesta sätt ett år jag vill glömma. Smärtsamt och stressigt. Ett år som påminner hur jag inte vill leva mitt liv, samtidigt som något av det bästa skedde. Slutet av året gav mig minimalt med tid och jag höll på att förlora glädjen till många saker. Livet blev en checklista och att blogga ska inte vara något som bockas av. Inte för mig i vart fall. 2011 hoppas jag blir ett bra löparår för er alla! Och tack för era snälla ord!

Kramar,
T

PS. Ida - jag kommer ha kvar 90 min klassen på måndagar kl 18.30 och fredag morgon kl 06.45. Jag skulle inte känna mig hel utan att få instruera och försöka ge träningsglädje till andra. Det är liksom löpning en underbar ingrediens i livet! Tack för att du vill att jag har klasser.