torsdag 28 februari 2013

18 februari kl 07.43.


Vår underbara son bestämde sig för att komma till världen måndag morgon min första dag som föräldraledig. 3290 gram tung. 49 centimeter lång. Och helt perfekt på alla sätt. Ynglis i magen visade sig vara en fantastisk liten kille, älskad redan när han var inne i kulan och varmt välkommen till världen. 10 dagar gammal idag och jag som trodde min längsta vila från träning på väldigt många år, kanske till och med längsta sedan ungdomsåldern, skulle bli abstinensbetingad. Men likt efter ett marathonlopp, efter prestationen i sig och i synnerhet när man är grymt nöjd över sin insats, så är inte träning det man behöver mest utan vila och kontemplation känns prioriterat. Bebisbubblan finns och nu njuter hela lilla familjen Nordström av den och allt det nya i livet. Lugnt och stilla.

11 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt!
Stort grattis!!!

Fit-Eva sa...

Grattis! Vilken liten fining!

RosaMilton sa...

Grattis! Njut av bubblan!

Unknown sa...

grattis till er!

Johanna sa...

Stort grattis! :)

Spring-Therese sa...

Tusen tack! Kramar från "bebisbubblan"... ;)

sofie sa...

GRATTIS !!!

mikael sa...

Grattis till den lille killen!

Utifrån bilderna på magen hade jag gissat på en kille också. Kanske lätt att säga nu när jag sett resultatet :)

Vilka fantastiska PB du har i löpning. Framför allt siktar jag också på sub37 över 10 km. Fattas 6 sek :)

Spring-Therese sa...

Tack och bock!

Mikael - målet är att komma tillbaka till de där tiderna och sätta nya pers. :) Lycka till med ditt mål att springa sub37, det fixar du!

Allt gott,
Therese

Anonym sa...

Alla AP-runners gratulerar varmt och önskar lycka till (...sent om sider).

:D

Spring-Therese sa...

Tusen tack goa AP-runners! Hoppas träningen går bra. Snart får vi ta vårt sista löptillfälle. När solen är lite varmare och Varvet närmare. :)

Ta hand om er!
:)
Therese