torsdag 2 september 2010

Rosa Dygnet 2-3 oktober i Göteborg.


Missa inte höstens viktigaste träningshelg! Jag vill slå ett slag för en oerhört angelägen sak. Ni som kikar in här då och då har troligen inte missat att jag är ett fan av Lance Armstrong, som cyklist, som entreprenör och grundare av LiveStrong samt som canceröverlevare. I Sverige är inte insamlingen och stödet till de cancerdrabbade färgat i gult utan i rosa.

Boka in 2-3 oktober i Göteborg och Rosa Dygnet. Ett helt dygn av träning för livet till förmån för Cancerfondens Rosa Bandet-insamling. Du kan cykla i lag, du kan välja att vara med på enstaka cykelklasser eller varför inte köra hela dygnet på 24 timmar i cykelsadeln. Du kan köra gruppträning eller bara titta förbi och köpa en fika eller gå på en föreläsning.

Läs mer om träningspassen:
www.rosabandet24timmar.se/dygnet-2/

Eller anmäl dig direkt:
www.rosabandet24timmar.se/anmalan/

Cancerfondens Rosa Bandet-insamling är en angelägenhet som rör oss alla. Det är lätt att tänka att man aldrig själv kommer att drabbas. Det är lätt att skjuta bort tanken lika fort som den dyker upp. På grund av smärta. På grund av rädsla.

Alldeles för många drabbas av cancer. Så är det. Men genom insamlingar och bidrag kan många få en hjälp som förlänger livet och i många fall som botar sjukdomen. Ta därför tillfället i akt och boka in dig helgen 2-3 oktober. Gå på ett cykelpass, eller flera, och bli inspirerad och ha riktigt roligt för din egen skull men även för den goda sakens skull.

PS. Vore kul om du kommer på min cykelklass, söndag kl 10. Tokenergi, träningsglädje och intervallträning när den är som bäst. Fighting Spirit. Gör mig sällskap!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad kul att du också ska köra! Jag ska försöka knipa en av platserna! :)

Spring-Therese sa...

Kommer bli en toppenhelg Andréa!

Ta hand om dig,
T

Jennie sa...

Och har du vägarna förbi kl 16 så kör Ola och jag "Love is wicked". Har annat uppbokat på söndagen, men vilka dagar kör du på SATS?
Kram
Jennie

Spring-Therese sa...

Hej Jennie!
Hade gärna tagit med Henrik och kört "Love is wicked" - vilket underbart namn! Men samma tid är föreläsningen "Intervallglädje" som jag håller i på Rosa Dygnet med efterföljande löppass. :) Fast vi ses ju där ändå. Mina cykelklasser är:
- Mån 90 min, kl 18.30.
- Fre 45 min, kl 06.45.
- Fre 55 min, kl 17.30.
Och du är såklart varmt välkommen!

Kramar,
T

Suzan sa...

kommer inte komma men önskar er alla lycka till!!!