onsdag 29 september 2010

Wear yellow. Or pink.


På lördag, den 2 oktober, är det LIVESTRONG Day. Det kommer jag att fira med långpass på morgonen i löparskor. Sedan fortsätter min dag på Rosa Dygnet i Göteborg med föreläsning kl 16-17 om intervallträning efterföljt av ett härligt pulshöjande löppass kl 17.15-18.15. Efter mina egna åtaganden kommer jag att gästa Magnus Gårdmarks spinningklass kl 19. LIVESTRONG Day pågår lördag, men i Göteborg fortsätter Rosa Dygnet hela natten till söndag och under förmiddagen den 3 oktober. Så på söndag morgon kl 10 kommer jag att hålla i en utmanande och rolig spinningklass. En helg att se fram emot och en helg man varken får eller vill missa!

Träning är det bästa som finns, löpning och spinning i synnerhet. Att då få möjlighet att förena dessa båda och träna för den goda sakens skull och samtidigt vara en liten minikugge i ett stort mäktigt hjul som samlar in pengar till Cancerfonden känns fantastiskt. Och även du kan vara en kugge! Det enda du behöver göra är att gå in på www.rosabandet24timmar.se och välja vilket av alla roliga pass du vill vara med på och anmäla dig. Det är inte försent!

Boka in dig nu på www.rosabandet24timmar.se och gör gärna mig sällskap på lördagens löpning eller söndagens spinning. Då blir det garanterat utmaning och träningsglädje när vi knyter näven ordentligt för livet och fighten mot cancer.

4 kommentarer:

Suzan sa...

lycka till!

Spring-Therese sa...

TACK Suzan! Nu är det söndag och löpning först sedan min cykelklass. Helt fantaastisk energi på Rosa Dygnet!

Må gott,
Therese

Träningsglädje sa...

har läst ikapp på din blogg lite - och måste påpeka att du är grymt snygg i dina zensah-sleeves i alla möjliga färger!!! de kommer bli en hit tror jag! och ja, sen är du ju grym på att springa också - och grymt bra instruktör! tack för klassen. :) hälsa henrik!

Spring-Therese sa...

Tusen tack Sara för alla dina fina ord! Som sagt; helt fantastiskt jobbat av dig i helgen. Imponerande! Nu hoppas jag att du njuter till fullo av Djerba och allt den härliga resan har att erbjuda.

Må gott,
Therese