torsdag 4 november 2010

Marathonlöpare och inte åskådare.


Marathonlöpare var för mig självklart att jag skulle vara när jag anmälde mig till Frankfurt Marathon och pers var det enda målet jag hade. Närmare bestämt 2.45 var tiden som skulle införlivas. Jag hade tränat för det och ställt in siktet både mentalt och fysiskt. Men ett marathonlopp och långlöpning är så mycket mer än att planera och genomföra enligt en plan. Och det är hela charmen med det. Jag blev inte marathonåskådare som mycket väl fallet kunde blivit utan jag tog mig i mål. Tiden stavas missnöje av hög dignitet men prestationen är troligen den jag hittills i ett par löparskor värderar högst och är mest nöjd med. Jag svek inte mig själv när det var som mest djävligt och ensamt i ett par löparskor. Jag tog mig i mål. Jag sprang över den röda mattan under skylten Ziel med enorma marathonerfarenheter i bagaget. Jobbveckan har satt käppar i hjulen för race report. Men för den intresserade så kommer den för jag tycker det är kul att spara alla löparupplevelser här. Varje marathon är unikt och i söndags fick jag lära mig en hel del om mig själv och hur mycket jag älskar att springa just marathon. 42 195 meter, svårt att vara utan.

5 kommentarer:

Staffan sa...

Äh, alla vet ju att du kom två bland svenskorna på 2:48 ändå, du är ju kändis i löparSverige nu :-)

Bra jobbat och snygg jacka förresten, jag har en precis likadan!

Tomas Sivertsson sa...

Väntar med spänning på racereport!
Håller med Staffan, näst bästa svensk är väl ialla fall något att vara nöjd och stolt över.
Kan tyvärr inte komma på söndag, men hoppas du spar lite energi och massa jävlaranamma till måndag, för jag behöver en riktig genomkörare ;-)

Jill sa...

Du är grym Therese och din träningsglädje smittar av sig. =)

mojo sa...

Du är OTROLIG, Therese.
Verkligen GRYM!
Jag var tvungen att gå hem innan dagen var slut igår, då lillen tröttnade på att vara gym-bebis efter 40minuter... :)
Hoppas att ni hade en fin dag!

Hörs i veckan,

Kramar
Mo

Spring-Therese sa...

Hahaha Staffan, kändis tror jag inte att jag är. Du är rolig du! Tack och visst är jackan härlig, killmodell och allt. :)

Vi saknade dig idag Tomas, men ser fram emot att ses imorgon! Då blir det åka av, precis som det kommer att bli på din marathondebut. Du har något att se fram emot!

Tack Jill, du är för härlig! Måste vara kokosbollar, kaffe, mackor och sallader från grymma Café con amor och auran på "vår "gata som ger lite extra kraft. ;)

Tusen tack Mo! Fina ord och jag bugar och bockar. Vi hade en underbar dag igår. Inspirerande, svettigt och skoj! Kramar!

Ta hand om er,
Therese