tisdag 8 juli 2008

8 grader.


Vi hade en regnig resa mot Hova. Väl där var det inte så synd om oss utan mer om alla maskeradutklädda människor, somliga även hästridandes. Vad är det med alla dessa riddarveckor? Svaret fick bli att det är en hobby som alla andra. Har inte frusit så på länge. Men trots detta lyckades vi bita i. Henrik fyra (Nylander-platsen, slagen av en orienterare och därmed mindre nöjd), jag lyckades forcera bort halsont och får nog se mig både nöjd och frisk. Tiden var omkring pers och jag lyckades vinna kalaset. Om vi skaffar hus har vi nu ett litet presentkort på Jula. Tiden känns bra för framtiden, om sträckan var korrekt, och med tanke på senaste månaden känns det himla kul. Trodde aldrig jag skulle gilla att tävla, men man kan överraska sig själv. Nu ska vi träna ett bra tag och nästa race blir troligen inte förrän Midnattsloppet hemma. Jenny ni är väl med så firar vi Martin stort efteråt?! Åtta grader - tokigt! Men desto hetare är det här i Stockholm. Just nu Folksam GP och för en stund sedan allsång. Är vi där? Nä, det var det väl ingen som trodde. Gott vin, solnedgång och en skön soffa i vår hyrda lägenhet. Än en gång tur med det vi fann via nätet. Idag 3 timmar i sadeln. Jag är usel, jag vet. Men nöjd sitter jag här efter att mtb:n fått känna på Lidingöstig och efter att jag skällt ut en idiot som inte kunde trafikregler. Ja, det är hetlevrat i storstan och varmare skall det bli. Ser bra ut. Om man litar på femdygnsprognosen. Jag är ju svensk. Så varför inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickade ett mail till dig, men fick ett autosvar tillbax. Skrev fel i mailet ändå. Vi kommer upp till E-tuna med tåg 15.50 på lördag. Vi ska bo på Best Western Plaza. I området kring centralstationen. Hotellet är bokat i mitt namn. Ring om det är nåt problem, annars ringer vi när vi kommit fram. Hoppas på bra väder! kram på er