måndag 11 augusti 2008

Bara sport.


Silver, det snyggaste av de tre. Och att lyckas erövra ett i OS i linjelopp är fantastiskt. Och att Emma är medlem i Henriks gamla klubb som jag numer är stödmedlem i gjorde ju det hela ännu lite roligare. Vilken söt tjej och vilken cykling. Det kallar jag sisu. Man blir stolt att vara svensk vid sådana tillfällen. Riktigt grymt och grannen bredvid som festade så det stod härliga till på lördagskvällen fick igen med råge när vi nästintill hoppade in i TV:n. Det är som en kollega till mig sa, man lägger sig i soffan och slötittar och ser fram emot en lugn skön sportsöndag i soffan, men så blir man som en tokig galning som skriker så väggarna skakar. Antar att stora delar av er sköningar som läser det här gjorde precis samma sak igår så jag behöver inte gå in mer detaljerat på detta utan kan förhoppningsvis räkna med att vi känner igen oss i varandras situationer fler gånger de närmsta veckorna. Alltså, jag hoppas på fler medaljer till vårt avlånga. Och det är vi nog fler som gör. Min stora fråga är vilken sport jag kommer upptäcka den här gången. Förra OS, som ju såklart var på vintern, hittade jag den spännande precisionssporten curling. Riktigt kul hade jag när jag satt och stretchade efter mina träningspass framför TV:n och såg de fina matcherna. Sporten fick ännu en dimension när vi testade den ihop med en kund några veckor efter OS. Det är verkligen en sport, inte så fysiskt kraftansträngande kanske men ack så taktisk och svår teknisk. Riktigt kul och kan rekommenderas. Om man är som jag, bambi på hal is, så blir det extra kul. Och om man dessutom har en vinnarskalle så blir det tufft. För antingen så har du det eller inte. Lite som bowling, det sitter i tekniken och inte i hur mycket man tar i. Apropå bowling så ska jag spöa pappa och Henrik på lördag i både det och go cart. Håll tummarna för mig, snälla, för dessa två män, den ena biltokig sedan barnsben, den andra tokig i att ha plattan i mattan, kommer göra allt för att krossa mig. Som sagt det är mycket idrottande nu. Och det är så roligt. Testa nytt är kul, så hoppas att det är något spännande jag upptäcker den här gången som jag tvingas testa. Så länge håller jag till godo med löpning och ikväll blir jag spinninginstruktör igen. Bara massor utav sport.

2 kommentarer:

Nordström sa...

Hahahahahah... Vänta jag ska hämta en Ipren mot mitt av skratt framkallade magont... Hahahahaha jag stryk i en go-cart??!

Anonym sa...

Vilken härlig bild!! Kram - Sara