fredag 29 augusti 2008

Kul manick.


Igår kom jag hem till en skojig överraskning. Innanför dörren på golvet var ett gulligt litet kort med ett hjärta och på kortet stod vackra värmande ord som en tjej blir glad av och det roligaste var hänvisningen till den lilla asken under kudden. Och väl där hittade jag en kul komponent att addera till min löptokighet. Ett Nike+ Sportband. Efter en halvgalen vecka så tyckte Henrik att jag var värd en liten present och inte vilken gåva som helst utan en som visar vad han tycker att jag ska prioritera här i livet. Fritiden och all löpning som jag blir så glad av. Helt rätt. Om jag blev glad. Min Polar RS 800 byts ju såklart inte ut mot en liten leksak som den här. Men en komplettering och något kul att leka med är aldrig fel. Tanken var såklart inte att löpardatorn skulle bytas ut snarare att jag kan ha en variationsmöjlighet till klocka på jobbet som rimmar med mig. Fina små guld- och bijouteriklockor är nämligen inte alls min grej. Antingen ingen klocka alls eller Polaren. Men nu har jag en nättare variant att matcha till kavajen. En liten sak som öppnar upp till samma små samtalsämnen i min lilla värld. Och även om jag inte får försprång i löparspåret så får jag det garanterat på jobbet när jag nu hinner lära mig allt om produkten vi ska sälja massor av. Har sett att Paula Radcliff har en och då måste det ju helt enkelt vara en supergrej. En makalös manick. Helt enkelt en marathonpryl. Tänk om jag blir en evighetsmaskin.

Inga kommentarer: