lördag 10 januari 2009

32.


Jag har en lätt släng av fetischism för sifferkombinationer. Kanske inte i nivå med en viss höjdhoppare. Men jag ser redan nu fram emot 10-01-10. Summerar man dessa ettor får man fram siffran 3. Och det är just 33 jag blir om ett år. Att jag dessutom är född kl 01.03, gjorde inte siffernörderiet sämre direkt. Jo, jag vet. Ibland så är det så att man vill säga "intresseklubben antecknar" åt mina inlägg. Men det bjuder jag på. Jag är helt enkelt för gammal för att inte skriva det jag har lust med. Och jag är för gammal för att skämmas för att jag talar om att jag fyller år. Mycket gott som kommer med åldern helt enkelt. Men riktigt helt vuxen tänker jag aldrig bli. Och apropå siffror så finns det några sköna datum kvar i slutet av det här decenniet och i början på nästa; 090909, 101010, 111111 och 121212. Tänk om man kunde pricka lite barnafödande på något av dessa. Man måste ju bli en grym idrottare med enbart ettor i personnumret. Även om man säger att tidigt född är det som gäller. Frågan är när man skulle ha märkt det. Nä, jag är inte bitter.

3 kommentarer:

Nordström sa...

Som cyklist räcker sifferkombinationen 6,7. Det är det enda som behövs.

Anonym sa...

Grattis!!

Emil blev nästan född 07070. Men det var nog ingen som skulle ha vågat kläcka ur sig att jag skulle hålla igen "en fyra timmar", hehe.
Och jag har fortfarande inte lärt mig hur många år jag är... Men jag tror det slutar på 4 den här gången.

Ha en förträfflig födelsedag!

Kram Katarina

Spring-Therese sa...

Haha Katarina, nej om någon skulle sagt så antar jag att de skulle behöva frukta för sitt liv.

Håller med dig, jag lär mig aldrig hur gammal jag är. Är nog för att det känns som att det inte spelar någon roll längre. Och när man tänker på idrottandet så är det ju ingen nackdel att bli äldre eller föda barn heller för den delen. Vi har valt rätt sporter... :)

Tack, födelsedagen var härlig!

Kram,
Therese