onsdag 7 januari 2009

Igen.


Ibland blir man kär. Man faller. Och man faller djupt. Helt pladask. Det är inte många gånger man känner så. Men för La Santa, att löpa i dess omgivning och att cykla Lanzarote runt, föll vi som furor förra våren. Så fruktansvärt bra var det att det inte gick att tänka sig något annat för den här påsken. La Santa i två veckor. Helt underbart. Den här gången ska min egna cykel med så att jag kan ta Tabayesco lite fortare på mina vilodagar, från löpning. Om nu fem timmar i sadeln kan ses som vila. Men det är andra muskler, annan träning, annat fokus och det brukar fungera bra. Men mest av allt längtar jag efter att knyta på mig löparskorna och ta mig an den härliga grusstigen upp mot Tiagua. En si så där 40 minuter senare fortsätter stigningen på asfalt och en timma rätt upp är inga problem att få. Sedan nedför i motvinden som håller pulsen konstant även i utförslöpningen. Det perfekta lägret. Och vad jag längtar. Trots att kinderna fick sig sin dos av sol alldeles nyligen. Och trots att vi fick springa i linne och korta tajts. Men vad är det man säger, mycket vill ha mer. Att få vara ledig och njuta är helt enkelt livet. Så länge det innehåller mycket träning. Vi har lagt upp årets tävlingsplanering. Lite rufft. Årets träningsläger. Mer i detalj. Och det är fantastiskt att leva. Jag har inte bara fallit för La Santa. Utan sättet att leva med träningen ständigt närvarande med den man älskar är helt fantastiskt och få förunnat. Man ska njuta medan man kan. I mars för två år sedan föll jag ännu djupare än vad jag gjorde för La Santa. Kärlek. På riktigt.

4 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jag är också hopplöst förlorad för den svarta ön med de vita husen. Älskar att cykla i det svarta, brutala vulkanlandskapet. Kasper är tyvärr inte lika förlorad så det blir bara Mallorca i år. Och så lite andra berg i juli som jag också tror blir vackra!
Skönt att du blev frisk och fick träna i korta tights.

Ha det gott!
/Katarina

Anonym sa...

Åhh va härligt! När exakt åker ni? Vi har också haft funderingar på att åka iväg på ett litet läger, men vi får se hur det blir...Letar efter något ställe som har hyffsad simbassäng eftersom jag inte kan skippa simningen i en hel vecka. Ta hand om er! Ses snart!

Spring-Therese sa...

Mallorca, myggan, är inte fy skam det heller. Speciellt inte för två toppcyklister med stora mål som ni! När bär det av? Och så spännande med sommarens stora äventyr! Härligt med så sköna människor som ni. Och att ni kör ihop är ju så kul, ett riktigt äventyr!

Må gott, kram,
Therese

Spring-Therese sa...

Klart att ni ska på läger Linda! Det är ju det härligaste man kan göra om vårarna. Att nu få gå och se fram emot det och träna på bra för att känna sig stark och sedan gå in i ett läger med värme och sol och enbart fullt fokus på att njuta av det man älskar att göra. Och sedan kunna slappa och lapa sol, sova, äta och läsa böcker på all övrig tid gör ju inte saken sämre. Underbart är ordet!

Vi åker 3 april, så det blir påskläger i år igen. Och då är förhoppningsvis redan årets tävlingsdebut avklarad...

Ses nästa vecka, ska bli himla kul att se er!

Kramar,
Therese