torsdag 2 april 2009

Uppringd.


Jag trodde att jag hade gjort mitt för laget. Men efter att två veckor har gått i den stora utmaningen Men vs Wmns så har jag idag blivit övertalad. Jäklars. Jag brukar hålla på vad jag säger. Nike+ i all ära, men jag kan inte göra saker halvdant. Jag hatar halvmesyrer. Och eftersom jag springer av andra anledningar än att enbart hålla mig i form och samla kilometrar så kände jag att jag inte kan släpa runt på en iPod på varje pass. Så jag tog ett ställningstagande att jag ska inte vara med i fler utmaningar för ska man vara med så ska alla kilometrar in och det innebär att varje pass springs med sensor i skon, iPod i fickan och att varje pass laddas in. Men som sagt jag var vek när Sara på Nike ringde idag och bad mig stoppa in så många kilometrar jag kan under de sista 16 tävlingsdagarna. Så mot La Santa med en iPod i högsta hugg. Och då ligger jag 20 dagar efter alla andra. Så det blir intressant att se hur många kilometrar jag stoppar in med mindre än halva tävlingstiden kvar. Men vad gör man inte när någon ber en logga in sin löpning. Svårare uppgifter har jag ju blivit ombedd. Kan till och med bli lite kul. Gott att slå från underläge. Dessutom så kommer jag inte att kunna ladda in mina kilometrar förrän sista tävlingsdagen eftersom det blir La Santa kilometrar. Och där lever jag i den stora träningsbubblan med uppkoppling som har snigelfart och med så lite datorfix som möjligt.

Så till en uppmaning.
Klicka här och gå med i utmaningen du också. Varje kilometer räknas.

1 kommentar:

Katarina M-I sa...

Härligt, du kommer bli en riktig "bubblare" när du välter in din ihopsamlade kilometrar sista tävlingsdagen:)

Emil är magsjuk, jag är utpumpad men snart återladdad igen.
Imorgon är en ny dag. 2000km är ett minne blot och imorgon börjar jag samla nya. Från noll.

Ha en bra resdag imorgon,
Kram