torsdag 2 april 2009

Livet rockar.


Det är så underbart att leva. Våren är här. Gårdagens löppass var något segt. Dagen innan besöktes härliga Änggårdsbergen. Ännu segare. Och inte var det backarna. Segheten stavas pollen. Men det är det värt. Är egentligen inte allergisk. Vad jag vet. Men lite lätt känning av pollen kan de flesta få och så ligger det i generna. Inte mycket att göra. Så trots att vårens sköna sol och värme tinar upp oss nordbor så är det helt rätt tid att fly landet. Då kan det polla av sig bäst det vill. Cyklarna är packade. Jag jobbar fyra timmar till, sedan ska sista träningspasset fixas. Väskorna packas klart och sista små förberedelserna fixas. Jag är som ett barn före julafton. Så barnslig att jag till och med plockade fram en rockring på bålstabiliteten och körde några varv. Takterna sitter i än. Vissa ränder går aldrig ur. Som det där med att vara barnsligt förälskad i Anton Berg ägg. Påsken kommer inte att firas. Men de små smaskiga äggen ska avnjutas i solsken med saltrand på kinden av senast avverkade löppasset.

4 kommentarer:

Linda sa...

Ha det jättebra nu! Träna lite för mig också. jag är sjuk igen...

Spring-Therese sa...

Tack Linda! Usch, jo jag såg att du var krasslig. Krya på dig och ta vara på dig! Snart är du hel och kry igen!

Kramar,
Therese

johan p sa...

För info: mitt rekord med rockring ligger på 3min 20sek.

Spring-Therese sa...

Intressant info Johan. Jag tog inte tiden, men ska göra mitt bästa för att piska den tiden... :) Du kan ju alltid skylla pâ att du är kille... ;)

Mâ gott!
T