lördag 11 juli 2009

Arlanda.


Det är alltid en speciell känsla att ligga under täcket i en perfekt bäddad hotellsäng. Och dessutom med friidrott på TV med svenska ungdomsframgångar. Kul att få skrika sig hes framför dumburken. Men vi backar bandet. Semestern smygstartade igår på lunchen med en välbehövlig massage. Jag skojar inte när jag säger att jag skrek av smärta. Hade knutor i ryggens övre del på höger sida. Axelns fel. Vaderna var inte heller att leka med. Massören sa åt mig att stålsätta mig. Jag gjorde som hon sa med stora blåmärken på båda vaderna som följd. Smärttröskeln är nog ganska hög ändå. Om det var en skön start på semestern kan du ju gissa dig till. Idag har vi åkt genom ett regnigt Sverige. Ätit frukost på den gyllene måsen. Och nu ser vi en flygplats från en helt annan sida. Medan andra stressar så har vi många timmar och en natt att njuta av att göra ingenting. Planet mot Madrid, där vi mellanlandar, går tidigt imorgon bitti. Eftermiddagen tillbringades med en härlig fika på Naked fruit bar. Färskpressad juice med morot, äpple, rödbeta, citron, ingefära och lite annat gott säger en del om inriktningen på detta ställe. Traditionsenligt har böcker shoppats. Den här gången nio i blandad genre. Med de fyra vi fick med hemifrån så finns det lite att bita i. Inte bara träningsnarkoman utan bokmal också. Fy fasiken vad tråkigt tänker någon. Eller alla ni få som läser mitt dravel. Till råga på allt så gillar jag böcker som berör. Gärna med en tår eller två som resultat. Och när jag säger så tycker till och med Henrik att jag är knäpp. Men det finns hopp för neutraliserande normalitet. Just nu görs inte många knop här under det härliga täcket med vy över Sky City. Jag gillar verkligen flygplatser. En stor förväntan hänger i luften. Jag har faktiskt sommarjobbat på Landvetter. Men det är en annan historia. För att balansera upp den nyttiga fikan kommer kvällen bjuda på underbar mat, gott vin och annat som hör semesterfirandet till. Imorgon fördrivs några timmar i Madrid innan slutdestination La Santa. Då är det mer än tre veckor tills vi står på svensk mark igen.

5 kommentarer:

Anna sa...

Oj vad avundsjuk jag blir. Ha en riktigt härlig semester där nere.

sofie sa...

jisses så härligt!! hoppas ni får en helt fantastisk semester!

Katarina M-I sa...

De där vaderna... Jag var igenom samma behandling förra veckan, tårarna sved. Men det blev så bra, så bra. Imorgon är det dags igen, men då genomkörare av hela benen.

Bonusjogg idag, 40 minuter innan frukost bara för att det är skönt. Underbart. Snart ställer jag löparskorna, Kasper frågade lite oroligt om de skulle med. Inte en chans:)

Ha det underbart, jag unnar dig, jag unnar er båda SÅ denna revanch för vårens läger i mitella.
Lev och njut,
av varje dag, steg, svettdroppe, glas vin...

Stor kram från Katarina

Anonym sa...

Ha den underbart på Lanzarote! Kram från Lundqvistarna

Spring-Therese sa...

Tusen tack härliga ni! Det är tusenfalt fantastiskt här nere i La Santa. Varje minut är njutningsfull. :)

Kram pâ er alla!
T