lördag 4 juli 2009

Gult.


Touren är igång. Äntligen. Jag gillar att se på sammandrag på kvällarna. Ännu hellre är jag ledig, tränar stenhårt på morgonen för att sedan nöjd inta liggande läge i soffan. Eller ännu bättre som förra året. Upp tidigt, träna tufft i Monte Gordo hettan, äta god frukost, ligga i solen några timmar, en kall dusch och en eftermiddag i sängen med just Tour de France. Grymt bra semester. Efter det en god bok. Sluta ögonen och slumra till. Middag. Läggdags. Samma sak igen. Igen. Och igen. Finns potential för att upprepa detta i La Santa. Med start om en vecka. Fram tills dess blir det sammandrag i soffan kvällstid. Lance Armstrong har en plats i mitt hjärta. Jag gillar hans böcker. Jag hoppas att han håller sig ren och visar att gammal är äldst. Mest hoppas jag att han står för sitt motto. Jag vill se en riktig fighter med gubbadeff, gul tröja och klättring som bara en riktig bergsget kan genomföra. Och jag vill se tempoställning som heter duga. Solskensgul grymt snygg Maloja-bikini packas ner. Tack Myggis. Tillsammans med klenoden på bilden är jag redo att inta mina egna berg. Steppandes i löparskor ska jag knyta näven när det är som svettigast och intala mig två enkla meningar. Pain is temporary. Quitting is forever. Hur ska man annars bli bättre. Och alla skulle vi ju vilja bära solens färg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den kroppen är inte att leka med ;-D

Låter skönt med semester - gillar också Armstrong!

johan p sa...

Lance Armstrong är grym och han står för så mycket för så många i en sport som har fått lida så mycket av idioter som fuskar sig till resultat. För mig är det alltid så att tanken på att Armstrong är grym, alltid går över till tanken att "han får bara inte åka dit nån gång..."

Vilket jag inte tror han gör, bär den tröjan med stolthet!

Katarina M-I sa...

Du klär i gult, klart du skulle ha en gul Malojabikini!

Kram K

Patrik Engström sa...

Lance e väl vad man kan säga ett konditionsfenomen. Jag utgår från att du läst denna bok av honom. Garanterad inspirationshöjare:
http://patrik.familyengstrom.com/2009/01/lstips.html

Träna väl!

johan p sa...

Och nu är fanskapet 1sek från gult! det är inte sant...

Spring-Therese sa...

Hahaha, antar att anonym menar Armstrongs kropp. ;) Jo den verkar ju vara fantastisk. Över alla förväntningar. Och då var dessa ändå relativt höga. Njutningsfull cykling kommer det att bjudas på länge till, tror jag. Från åskådarplats vill säga.

Go go go! Ale ale ale!

:)
T

PS. Patrik, jajjamensan den har jag läst och ytterligare två som står i bokhyllan där hemma... :) Grymt bra läsning och inspirerande om något! DS.

Anonym sa...

var har du köpt linnet? :D

Spring-Therese sa...

Det riktigt sköna semesterlinnet är inköpt frân Mr Armstrongs site med ett mindre skönt tullpâslag. ;)