fredag 10 juli 2009

Barcelona.


En underbar stad. Spännande och varm. Lite som sköna Göteborg. Fast några miljoner fler invånare. Men än dock. Spaniens andra stad. Trevliga goa gubbar. Precis som i min hemstad. Pluggade i Barcelona för ett gäng med år sedan och det är verkligen en stad att förälska sig i. Dit vill jag tillbaka. Min fråga till mig själv är bara varför jag inte var där igår. Och varför jag inte är där idag. Etappen mot Andorra kommer bli grym. Man skulle varit på plats. Vilken inledning på semestern det hade varit. Bergsetapp. Contador, Evans och såklart Armstrong. Spänningen stiger. Sista dagen före semestern. När det var tennis och vintersport så var storbilden på. Men den underbara cykelsporten är det ingen som är intresserad av. På jobbet, bör kanske tilläggas. Och man ska inte kasta pärlor åt svin. Så jag spar på krutet till den härliga Vacchi i kvällens sammandrag. Ett immande glas vitt. Årets längsta etapp på touren. Avslutning i bergen. Vad mer kan man önska sig av en första semesterkväll. Skulle vara de där heta rytmerna, tapas, sangría, svett och endorfiner på plats då.

1 kommentar:

Tröskelkungen sa...

Ha en riktigt skön och träningsfylld semester.
Du gör så mycket reklam för Tour de France så man får väl ta och bänka sig någon kväll framför TV:n