fredag 26 mars 2010

In your head.

Ändra dina tankar och du ändrar din värld.

Idag ramlade jag över orden ovan. Mening eller slump. Det förstnämnda föredrar jag. Min tanke och min värld. Det är jag som bestämmer och ingen annan. Inget offer under omständigheter. Ingen annan kan påverka så mycket som du själv kan göra. Vill du så kan du. För du är mittpunkten i ditt liv. Du har huvudrollen och det är dig det handlar om. Ändrar du ditt förhållningssätt till omgivningen så ändras med allra största sannolikhet också omgivningen. I dina ögon. För det är du som har styrkan. Kraften sitter i ditt huvud. Utmana dig själv och tro på dig själv. Ett möte med en fantastisk människa i veckan gav snurr i mitt huvud och glädje i kroppen. Så nu spritter det i benen både för att det är vår, galonisar är kastade och stövlar nerpackade i källaren, men även för att jag fått så mycket roligt att tänka på. Det har med löpning att göra och vi får se vart det bär hän. Våga vrida på tanken, smaka på den och om den är riktigt god ta hand om den. Kanske är det den tanken du väntat på att huvudet ska jobba med för att du ska nå dit du vill. I din värld. I min värld.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Ta hand om den där tanken:) Det är tanken som räknas sägs det. Nja.. den tanken.. om själva tanken.. är visserligen god.. men det är genomförandet som räknas. Du är ju expert på just genomförande så det blir nog bra:)

/metadiskuteraren :)

Spring-Therese sa...

Tanken är underbar och om den går att genomföra bitvis eller i sin helhet så skulle det kännas fantastiskt roligt. Fast egentligen är det flera olika små tankemoln som svävar omkring inom mig och omger mig.

Tack Magnus!

:)
Tänkar-T