fredag 27 mars 2009

Stoppa tiden.


Om en vecka har vi landat på Arrecife flygplats. Vi har tagit emot vårt specialbagage. De andra turisterna undrar vilka miffon vi är med gigantiska väskor. Vi har ringt taxichauffören från förra året. Vi har åkt taxi på de underbara vägarna som vi cyklade och sprang på. Vi har svängt runt hörnet i utkanten av Tijano. Den härliga vyn av La Santa har öppnat sig. Två underbara veckor framför oss. När jag tänker på La Santa så får jag samma pirriga känslor i magen som när man är nykär. Så där blixtförälskad. Samma fantastiskt sköna känsla får jag när jag tänker på Österlen. Det har till viss del att göra med dessa underbara platser. Men lika mycket har det att göra med de upplevelser som finns kvar på hornhinnan. Detta är livet. Njutningen. Att få vara med den man älskar och göra det man älskar. Som i en bubbla av allt det goda. Om en vecka somnar vi med vågskvalp utanför dörren och i drömmarna laddar vi för de första passen. Jag skall springa grusvägen upp. Uppåt i en timma i sträck innan jag vänder neråt en annan väg. I motvind på samma pulstal som uppåt. Så tufft. Så ljuvligt. Så älskvärt. Henrik cyklar bland lavastenar, berg och dalar. Lycka. Snälla kan någon frysa tiden. Att ha allt detta framför sig. Inom räckhåll. Så skönt.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh, de låter fullkomligt underbart!!

Emelie sa...

Åh vad härligt! :-) Då åker vi nedför i snön, samtidigt som ni springer uppför i solen. Vi hittar på något när ni kommit hem!
kram Emelie

Spring-Therese sa...

Det är fullkomligt underbart! Underbarhet i en liten ask kan man säga.

Emelie - absolut! Ska bli kul att ses och njut nu av vårsolen i skidbacken.

Kramar,
Therese