tisdag 22 september 2009

Vår tids stenografi.

Jag hörde något kul idag. Inga namn nämnda. Vad ska man ha Facebook till på jobbet? Ja, på jobbet vet jag inte. Men i jobbet. Och det är skillnad mina vänner. Sociala medier. Spännande värre. På Anderssons jobb faxar de fortfarande. På Henriks jobb körs stenografi emellanåt. Oj, så anonyma blev de där namnen inte ändå. Men det är ju så det är. Anonymiteten försvinner mer och mer. Alla vill vara någon. I centrum med namn och bild. Jag är en late adopter om någon. Riktigt kass, faktiskt. Sen på det där med mobil. Sist ut med en blogg. Och nu det däringa Facebook. Jag skulle aldrig vara med. Community. Lite sektvarning. Aldrig. Internet var ju ändå bara en fluga. Men någon på jobbet sa att det är bra om vi har koll på alla medier. Så numer har jag inte bara sms-tumme utan en Facebook-sida. Hur gick det till. Jag är medelålders på jobbet. Jag som alltid varit yngst. Snart sitter jag nog där och säger att det var bättre förr. Bevare mig väl.

3 kommentarer:

Nordström sa...

Det var bättre förr! (Förutom cyklarna då)

Linda sa...

Jag vågade vägra facebook länge, men insåg att man måste vara med där för att ha koll ;)
Då måste vi bli vänner!

Johanna sa...

Du var inte sist ut med blogg, jag skaffade min för ungefär en månad sen. ;) Facebook har jag iofs, men jag är så inaktiv där att det nästan inte räknas..