torsdag 22 juli 2010

Honeymoon.


Kärt barn har många namn. Bröllopsresa. Träningsläger. Semester. Honeymoon. Jag hade tänkt få frossa i bröllopsbilder. Brudklänningen, fracken, kyrkan, blommorna, näbbarna, festen, bröllopstårtan och allt annat underbart vi minns från den 29 maj. Vår bröllopsdag var fantastisk. Vi gjorde inte som på kronprinsessbröllopet. Vi kysstes i kyrkan. Men vi kysstes även utanför. Så som det ska vara på riktigt vis, det kungliga maneret. Fast jag tycker honeymoon är ett bra ord och då är you may kiss the bride minst lika bra. För de få som eventuellt tycker att bilder från bröllop är kul att se, så kan jag utlova ett urval av bilder som vår fotograf tog. Men det får liksom bild i tidningen, tack-kort och annat kring den här högtiden vänta tills efter träningslägret. Nåväl bröllopsresan, där enodorfiner kommer att blandas med bubbelvatten av ädlare art.

För er som tycker att bröllop och allt kring det är dravel så kan jag utlova fyra bröllopsreseveckor fyllda av mjölksyra, svett och många mil i benen. Det är löpsteg som gäller, i övrigt så mycket raklångt viloläge som det går med en bok i ena handen och vattenflaskan i den andra. Och de små inlägg som kommer att hamna här under den tiden kommer då inte handla om tyll, spets och vit klänning. Fyra löparskor, ett par cykelskor och ett par med liten klack. Packningen är klar. So long, farewell, auf Wiedersehen, adieu. Au revoir, goodbye, arrivederci, hasta luego.

4 kommentarer:

Anders Carlsson sa...

Underbart att läsa. Ha en bra brölloppsresa

Katarina M-I sa...

Vi har bokat Playitas i december. Ska bli kul att höra vad ni tycker:)

Kram Katarina

Jennie sa...

Ha det superbra!
Kram
Jennie

Stefan sa...

Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att publicera Sverigs samtliga bloggar om hälsa. Däribland ämnen såsom recept, näringslära, viktnedgång, träning, livsstil och sjukdomar. Eftersom din blogg passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/