fredag 5 september 2008

Chokladladdning.


Då har nästa äventyr startat. Sitter i bilen och myser fylld med kolhydrater. För nu har jag bestämt mig. Eller snarare, det gjorde jag för några dagar sedan så att jag skulle hinna göra min lilla egna version av kolhydratladdning. Med andra ord, vi åker till Stockholm och ger det hela en chans i helgen. Och vet ni vad, jag ska bara ha kul och checka in banan. Stockholm halvmarathon har säkerligen mycket spännande och roligt att erbjuda utefter banan. Men varken banprofil eller sträckning spelar större roll. Imorgon är det känslan som räknas. Att hitta en underbar njutning i löpningen, även om det gör ont och blir tufft så är det precis det enda det ska handla om. En enda härlig känsla. Som att dricka varm choklad på Chokladbaren. Min favorit heter lustigt nog Modig. Riktig Valrhona, vaniljstång och chili. Ackompanjerad av stans bästa cocosboll så är stunden fulländad. Precis så var det igår, precis så önskar jag att det ska bli imorgon. Prestationen blir som den blir, halvmaror har jag gjort förr. Men glädjen, den sanna, det är den jag vill åt.

Inga kommentarer: