torsdag 25 september 2008

Nya vanor.


Fullkornsmackor, vatten och frukt. Ja, det är den nya melodin. Nyttigt. Ska väl vara så när man jobbar på ett sportföretag. Och jag gillar det. Men ack vad jag saknar min latte. Varje fredag är den stora vanan efter traditionen morgonspinning att svänga förbi ett av stans mest underbara bagerier och få en fluffig latte, fluffiga brödbullar med riktigt goda varierade ingredienser och ibland om jag är riktigt snäll mot mig själv så blir det något gott till eftermiddagssuget. Men jag har ändå två spinningklasser varje fredag hela hösten. Så visst är jag värd det. Utan att tänka så har jag blivit nyttig eller ska jag se det som onyttigt för mig kanske. Kaloriintaget varje dag har minskat sedan jag lämnade reklambyråvärlden. Idag unnade jag mig dock en stor varm mjölk med ett uns kaffe i. Så gott och till detta en liten naggande god kardemummamuffins. Imorgon är det fredag, då gör jag avsteg från de nya hårda vanorna. Igen. Men jag lovar. Avstegen är få. Det är hårt här ute i förorten. Men vem vet. Kanske blir jag hård och stark av allt detta tuggmotstånd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, muffins från Muffins mm, de är så goda! Älskar deras äpple- och kanelmuffins!

Om du har lust att ta en cykeltur på söndag, vore det kul om du kom förbi en sväng på fika. Jörgen är på fotboll och jag ska vara hemma med lillan. Du kan väl slå en pling. Vore kul att sitta ner och prata lite. :-)

kram

Spring-Therese sa...

Hej Emelie!
Tack för det mysiga och riktigt fina dopet!

På söndag är det 3-timmars spinningklass... :) Så det blir cykel, varmt och svettigt...men inomhus. Hoppas att vi snart, för fika, prat och trevligheter är extra mysigt på höstarna!

Kram och må gott,
Therese