lördag 20 september 2008

Käka för två.


Nu är det hårt. Hög puls, full fart, mest över allt, dygnet runt. Hjärnan går på högvarv hela dagarna för mig och mina kollegor, vi arbetar med den här säsongen live, gör de sista justeringarna i våren och startar upp höstens planering. Mycket att hålla i huvudet på en gång. Tre säsonger och lika många månader på jobbet. Fast, värt att tillägga, jag har verkligen hamnat rätt och det är riktigt roligt. Samtidigt träning, den egna och dessutom den här veckan fyra spinningklasser att hålla i. I natt löste jag de flesta problemen i mina drömmar och jag vaknade oförskämt utvilad måste jag säga. Henrik var inte lika glad för jag höll honom vaken länge igår. Först försökte jag förklara något invecklat halvsovandes, jag kommer ihåg det men var nog knappt vid medvetande och han försökte länge förstå vad jag surrade om. Sedan när jag väl höll igen munlädret som stundom tjattrar lite för mycket så trodde han att jag somnat och att han kunde lägga sig till rätta, men jag höll honom som i partär. Man kan säga att jag vann för han lyckades inte få mig på rygg, och då snackar jag brottning och inget annat. Fast i ett järngrepp tvingades han somna. Klockan ringde och denna underbara lördag kickades igång med höga pulstal i Änggårdsbergens fina backar. Vi såg vårt drömhus, men insåg att vi inte hade 7,5 miljon att putta in. Efter en smaskig brunch, lite snack med chefen och några mejl var vi redo för pass nummer två som blev i cykelsalen. En underbar dag har blivit till kväll och nu sitter vi och sippar på ett riktigt gott vin och ska laga härlig pasta i två olika sorter. Ja, det var väl ingen som trodde att jag skulle missa vinet. Äta för dubbla pass är det som gäller. Dubbelt fredag, dubbelt lördag, dubbelt så kul.

Inga kommentarer: