lördag 27 september 2008

Verkligen.


En helt underbar dag. 90 minuters distans över broarna på pigga ben. En utflykt neråt kusten. En god fika. Härliga stunder som blir till levande minnen. Det är det som helgerna är till för. Det är det som livet är till för. Att leva och njuta fullt ut varje liten stund. Igår gjorde jag något riktigt bra. Försäkrade mig själv. Fick hem årsbesked för vår hemförsäkring och hade en liten fråga och den trevliga norrländskan fick mig att känna mig vuxen. Förr om åren var det föräldrarna som försäkrade mig. Sedan blev jag ung och dum, ett litet tag. Men nu är jag vuxen, på riktigt. Till och med försäkringen ifråga heter Vuxen. Ibland ska man tänka efter före. Så efter denna investering i mig själv och min framtid så känns livet ännu lite bättre. Just nu saknar jag bara en liten sak och det är faktiskt Österlen. Jösses vad jag trivs därnere. Vilka härliga minnen vi har därifrån. Vilka underbara stunder. Verkligen. Och vet ni vad. Lika barn leka bäst. Det har jag kommit underfund med de senaste åren. Undra om det handlar om ego. Att man inte vill kompromissa utan bestämma själv. Eller undra om det handlar om att man gillar sig själv. Förvisso är ju det en förutsättning för att kunna älska någon annan fullt ut. Men ändå. Undra varför. En sak som är säker. Livet är lättare utan kompromisser. Livet är roligare utan att jämka. Men framförallt livet är ett liv värt att leva när det är enkelt och roligt. Ingen kan beskriva det bättre än Kent. Sista strofen lyder:

Och jag blir verkligen så glad,
för du är verkligen precis som jag,
och jag blir verkligen så glad,
för du är verkligen precis,
som jag.

Behöver jag säga mer.

Inga kommentarer: