fredag 19 december 2008

Albino.


Hemkommen från årets andra grymma julfest. Riktigt roligt att få hänga med som enda bihang. Femte hjulet. Eller som någon på jobbet sa. Ledsagare. Jag undrar bara hur man förr i tiden såg på det hela. Var fruntimmeren med för att karln i huset skulle få dricka, hålla sig i schack och sedan skulle man leda hem sin man till rätt säng. Ja, vad vet jag om förr i tiden. Nu för tiden är det lite annorlunda. Och tur är väl det. Eller så är det jag som är blåögd. Eller har tur. Beroendes på hur man ser det. Grymt kul kväll i vart fall och ett välbehövligt avbräck i den senaste tidens vansinniga tjurrusning. Imorgon är det målspurt för året på jobbet. Sedan far vi norröver. Icebugsen ska invigas. Kroppen ska inta viloläge. Och snöträning varken jag vill eller inte. Nej, ingen längdåkning. Men snöpulsning, snölöpning och en hel massa snöänglar ska göras. Därefter skall min grymt bleka kropp packas mot sydligare breddgrader. Jag blir nog inte någon pepparkaka den här gången. Men grunden för vårens träningsläger skall läggas. Jag säger bara en sak. Viva la vida.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!
Hoppas vi syns spå de sydliga breddgraderna. Var bor ni?

/Åsa

Spring-Therese sa...

Sunprime Playa del Inglés, ett stenkast från friidrottsarenan...

Hörs på mobilen! Vore kul å ses!

Kram och god jul!
T&H