söndag 14 december 2008

Krydda.


Den här tiden på året så behöver man inte leta efter extra krydda i tillvaron. Kanel, kardemumma, kryddnejlika. Men alla börjar inte på k utan den bästa av de bästa är saffran. I det mesta. Mjuk saffranskaka, saffransglass, saffransgodis, saffransris, saffransfisk och självklart de där små kusarna vi alla känner till. Om man inte kan baka själv. Eller inte har tid, för den delen. Då vet jag vart du kan finna riktigt saftiga och dessutom grymt prisvärda substitut. Ger numret på hörnet dig en ledtråd kanske. I vilket fall är jag övertygad om att vi var många efter dagens tretimmars spinning som kilade in och köpte en eller två. Jag borde ha provision så många gånger i år som jag har rekommenderat dessa godingar. Men så är jag nog inte som alla de andra gymråttorna. Och då menar jag inte att jag är bättre, snarare sämre. Men snälla. Vem vill äta enbart ägg och keso. Eller ännu värre. Lukten av tonfisk lever kvar i näsan ännu sedan jag kom in i personalrummet häromveckan där det åts mellanmål. En burk tonfisk. Bara så där. Äsch. Tacka vet jag riktig mat och ett gott vin. Det är en den rätta kryddan i min tillvaro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så inspirerande Therese! Kram på dig och hoppas du hinner uppdatera även under alla julhelger. -Sara

Spring-Therese sa...

Tack - vad himla gulligt av dig!

I helgdagarna ska jag allt hinna uppdatera. Den här veckan har dock det mesta blivit lidande utan jobbet... Men snart bär det av till snön och ledigheten. Ska allt visa er lite riktig julsnö här på bloggen. :) Hoppas få göra snöänglar!

Sedan bär det av till värme och löpning i korta tajts och sportbh. Wonderful!

Sköt om er!

Massa kramar,
T