tisdag 2 december 2008

Julfest.


På söndag är det då dags, första julfesten på ett sportföretag. Och man säger ju att off season så är de riktiga idrottarna som värst. Så jag antar att off work så är idrottsfanatikerna på mitt jobb som värst. Och jag har bestämt mig. Idag är det exakt ett halvår sedan jag började och idag hände det grejer. Ännu en kovändning mitt i all galenskap. Dessvärre kan jag inte publikt berätta vad. Men jag har i vart fall bestämt mig för att köra stenhårt på julfesten. Ska ha roligare än någonsin tidigare. Ja, vad anbelangar julfester. Idag fick jag dessutom mitt i allt en gliring som jag som sann löpare tog som en komplimang. Du är för hård. Du borde äta upp dig. Det ni. Går inte av för hackor om man är som vi idioter som tänker på träning. Och jag gillar benig smal hårdhet. Något jag själv kan jobba mer på men som ni grabbar har en större fallenhet för. Så man tackar. Idag stod det intervaller på schemat och lunchen var vigd för bålstabilitetsträning. Intervallerna fick stryka på foten. Jag erkänner. Jag hade helt enkelt ingen energi kvar. Utan jag har tränat stenhårt inför julfesten. På en helt vanlig tisdag. Skit också. Ännu mer skit är att en kollega berättade att det tar sex månader att få alkohol att gå ur kroppen. Lagom till midsommar. Med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

6 månader!?! Är det om man har fel på levern kanske..?

Vad hände med 2 cl/timme?

Spring-Therese sa...

Haha - underbart! Jag tror det var 6 månader för att hela kroppen skulle renas eller något sådant. Men det låter ju farligt. Vi kör på 2 cl/h Emelie. Känns bättre på något sätt!

Tusen tack för i lördags, grymt trevligt och himla mysigt och gott. Perfekt kväll!

Kram,
T