tisdag 2 december 2008

Hype.


Jag har aldrig känt mig så värst modern eller inne direkt. Men i år verkar det vara helt rätt att vara löpare. Platserna till de stora loppen går som smör i solsken. Och då trots att de successivt ökat antalet platser. Och vi i Sverige har grymma lopp. Välarrangerade och riktigt trevliga att springa. Dessutom har vi världens största halvmarathon, världens största tjejlopp och världens största terränglopp. Lägger man till maran i huvudstaden då får man sig ett riktigt bra löparår. Kanske ska man göra sig en egen klassiker och köra alla fyra nästa år. Mycket planer nu. Och oavsett begränsad eller obegränsad tid att leva ut allt mitt spring i benen så ska jag allt förverkliga de flesta av planerna. Helt klart. Och vad som är mer klart som korvspad är att jag i söndags lyckades knipa en av de sista platserna till maran. Tänkte att om det nu ska bli en höstmara i någon mer eller mindre metropol till stad så borde jag göra min lilla egna comeback som marathonlöpare någon annanstans. Avdramatisera är ett bra ord. Allt mode går ju i cykler så vi får se hur länge man får lov att känna sig lite med i matchen. Som gammal reklambyråtok så har jag insett att på dessa arbetsplatser har man bra koll och i våras kördes det tävlingar byrå mot byrå i just löpning. Det om något borde bevisa att det är på allvar. Och det är ju spännande i sig. Fast man kan tycka att det är lite väl överdrivet att springa för att det är inne och inte för att man gillar det. Men så är vi människor lite väl flockdjursbenägna ibland. För ingen kan väl på allvar ha tyckt att 80-talsmodet var snyggt. Snälla.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Hittade din blogg nu, mycket intressant! Och vilka tider du siktar in dig på och redan har presterat! Kommer säkert att titta förbi igen.

Och kul att man får känna sig inne med att vara passionerad löpare!