lördag 21 mars 2009

091101.



Jag citerar:
Runners who meet the following qualifying time standards* in a race whose results can be certified online:

Open (Age 18-39)**
Men Marathon: 2:55:00 Half-Marathon: 1:23:00
Women Marathon: 3:23:00 Half-Marathon: 1:37:00

Masters (Age 40+)**
Men Marathon: 3:10:00 Half-Marathon: 1:30:00
Women Marathon: 3:38:00 Half-Marathon: 1:44:00

* All times must be run at, or faster than, the posted time.
** Your age on the day of the qualifying race.

You must have met the appropriate qualifying time between January 1, 2008, and May 1, 2009 (an exception will be made for runners wishing to use their time from the NYRR Half-Marathon Grand Prix Presented by Continental Airlines: Brooklyn in May, 2009). Include the race name and date with your application. Slut citat.

3 oktober 2008 utmanade jag rätt och slätt Henrik. Ni som läst mitt tjafs ett tag vet vad jag pratar om. The big apple. The real distance. The marathon. Det var det som gjorde att han sprang sin första halvmara. Annars hade det dröjt kan jag lova. Japp, jag tar åt mig äran för den finfina tiden han gjorde. Frågan är bara, vad händer nu? Snacka går ju. Kan man tycka. Antagen utmaning. Kvaltiden piskad. Vad väntar vi på. Vem skulle inte vilja tillbringa några dagar i spännande New York en solig senhöst. Årets utmaning. Ja eller nej?

3 kommentarer:

Nordström sa...

Jag snyter ur mig 2.45 anytime, så ja it´s a YES!

Spring-Therese sa...

Härligt! Lance Armstrong (allas vår idol) har avslutat marornas mara på 2.46.43. Slår du det så lovar jag något storslaget. Fullföljer du så lovar jag en helt underbar kväll.

New York, here we come!

:)
Therese

PS. Någon som skall med, nu när ni sett kvaltiderna? Så svårt är det ju inte... :) DS.

Anonym sa...

Hm... Där sa du nå't.
Gott, jag kan ju faktiskt "skita i" Göteborgs halvmarathon i år och köra New Yorks hela i stället...
Vid närmare eftertanke passar mig höstlopp mycket bättre än vårlopp.

Men måste man inte träna, innan, också?
Du skrev inget om det...

Kramar!
Jenny