tisdag 17 mars 2009

Tvåsamhet.


Äpplet faller inte långt från trädet. Trots att jag har försökt att förneka det i många år så är jag lik min mor i flera avseenden. När det finns något underbart, härligt och roligt att fira då är det bäst att ta tillfället i akt. Och då i synnerhet när det gäller någon man tycker om. Så har jag växt upp. Små vardagssaker att njuta av och fira. Allt för att pigga upp och krydda livets gilla gång. Det är nog därför som datumen på de gamla klasskamraternas födelsedagar från småskolan satt sig fast på näthinnan. Eller så var det för att jag gillade glasstårta. På senare år så skalas allt mer saker bort och det där firandet hålls mer och mer bland de riktigt nära och kära. Idag är en speciell dag. För oss. En kärlekens dag. Två år av underbar tvåsamhet. Min tvillingsjäl som förgyller varje dag av mitt liv. Henrik. Jag kan inte vara lyckligare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerar! vi firar vår dag den 21/4...Hoppas vi ses i helgen!? Kram