söndag 16 november 2008

Lördag. 17.50. Skatås.


Intervaller. Nu är vi där igen. Och det är bra. För idag har kontot belastats av ett styck halvmarathon. En av världens snabbaste banor. Sägs det. Fortis City-Pier-City Run 2009. 14 mars. Då smäller det. Men jag är mest med som statist. Även om det blir en familjefejd så är ju ingen gladare än jag om jag blir piskad. För det innebär ju ännu mer äventyr. Man brukar ju säga att ju mer man plockar ut från kontot ju mer måste man sätta in. Idag plockades inte bara pengar ut utan även hårda tvåminutare. Och därför stoppas nu kolhydrater och vila in. I vilken form vägrar jag berätta. Lite hemligheter får man ha, även om träningen numer är helt publik. Om du vill vara helt ifred. Besök rubriken nästa vecka. Lovar stiltje och lugn. Själv är jag på superpartaj. Världens bästa Jenny har fyllt 40, hennes man likaså. Detta kombinerat med inflyttningsfest. Jösses. Det kommer bli lika hårt som Skatås ikväll. Fast ett kvarter bort och i annan form.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Therese.

Kan du inte berätta lite mer om vad du vet ang Fortis City-Pier-City Run..?

Jag och min sambo letar en snabb halvmara innan Göteborgsvarvet, kanske skulle det kunna vara något. Några/något annat tips?

Lycka till med träningen!

mvh Johan Gustafsson.
www.johangustafsson.bloggagratis.se
johan76gustafsson@hotmail.com