söndag 21 juni 2009

Rock n' roll midsommar.

En avslappnad och underbart skön midsommarhelg börjar närma sig sitt slut. Den startade i torsdags med mysig stund hos mitt gulliga spralligt glada gudbarn och hennes härliga familj. Torsdagskvällen dansade Henrik runt hemma till sköna Kent-toner med gott vin i handen. Självklart tackade jag inte nej till denna spontanfest. Midsommarafton var planerad sedan länge. Cyklarna styrde med oss i sadeln mot landet. Efter en omväg och färjeresa rullade vi in på min barndoms uppfart. Så många sommarminnen jag har från vackra Tjuvkil. Vi bockar och bugar för ännu ett familjärt glatt minne. Och som sig bör gick barnen och lade sig tidigast. H och jag alltså. Mätta och fullständigt belåtna. Tusen tack. Mina päron festade ihop med släkt och vänner vidare in på småtimmarna. Bara att inse. Mina föräldrar kommer alltid festa sju resor värre än mig. Midsommardagen, en vilodag med solsken i sinne. Utflykt till Marstrand, god mat, vin och rekreation på landet. Nu är det rock n' roll på allvar. Efter en molntusslångdistans i 1h 45' avslutas midsommarhelgen på Ullevi med Highway to hell.

1 kommentar:

Linda sa...

Verkar som ni haft en skön midsommar! Och snart blir det mer konsert! Vi ses nästa torsdag! Kram