lördag 13 juni 2009

Trippel.

Regnet stod som spön i backen igår vid incheckning och det här med en långhelg i Malmö kändes mindre lockande. Tack vare detta blev det många lugna timmar i en hotellsäng. Inget fel med det. Race day och solen strålade. En helt underbar dag om än ganska så blåsig. Kroppen är väl som den ska efter urladdningen i Stockholm för två veckor sedan. Men jag ville verkligen springa dagens lopp. Utan tuff fartträning så var mitt upplägg en chansning. Men det gick hem. Första 5 km på 18.16, sedan relativt jämn avslutning. Pers med 27 sekunder är gott. Sluttiden 36.46 ger mersmak. 2:a platsen kämpade jag för, med en stark Sandra strax bakom.Vann gjorde urstarka och alltid lika positiva Camilla. Halvtid i årets tävlingsplanering uppnådd. Nu är det två månader fulla av träning och skojigheter innan det börjar om på nytt. Pers på alla tre distanserna känns fantastiskt roligt. Träningsglädje och mersmak i massor. Och än är det bara den längsta distansen jag nått mitt årsmål på. Så jag hoppas få skriva rubriken igen när jag summerar detta underbara springår.

11 kommentarer:

Susanna sa...

Vilka fantastiska bilder du har här på bloggen! Så häftigt det vore att springa i sådana miljöer!

Ellen sa...

Grattis till personbästa på alla distanser! Häftigt. :-)

Anonym sa...

Oj,oj, oj vilken fart du har i benen. Jag är mycket imponerad!

BoGe sa...

Hej Therese.
Jag läste om din prestation i Stockholm först nu. Jag blir oerhört imponerad, inspirerad och rörd.
Din livsglädje och livsenergi riktigt känns när jag läser och jag är säker på att detta var ditt livs lopp, så här långt. Du kan dock vara lika säker på att Du kommer att överträffa detta många gånger och att Du tillsammans med Henrik får många stunder i "glädjebubblan" i livet oavsett om det gäller löpning eller....
Många kramar BoGe, Borlänge.

Tröskelkungen sa...

Bra tid. Fast det var väntat med tanke på hur du sprang i Stockholm.
Roade mig med att jämföra din mil tid med dina två halvmaror i år och din maratid. omräknade till VDOT ger de:
Den Haag: VDOT 58.05
Göteborgsvarvet: VDOT 56.72
Stockholm marathon: VDOT 57.08
Malmö 10k: VDOT 57.33

Bra jämnhet och jag är mest impad av prestationen i Stockholm. Själv kommer jag inte i närheten av de vanliga VDOT värdena när totaltiden överstiger 2 timmar.

Du körde mycket alternativt efter maran. Inga småskador eller? bara i rent preventivt syfte eller?

Spring-Therese sa...

Susanna, Ellen och Anonym - tusen tack för snälla ord och härligt glädjespridande!

Sköt om er och må gott,
T

Spring-Therese sa...

Tusen tack BoGe!

Det värmer att läsa dina ord och riktigt roligt att du läser om mina och även Henriks äventyr. Jag hoppas att du och hela din familj mår bra samt att ni får en underbar sommar. Och nu närmast en härlig midsommar full av solsken och jordgubbar!

Tack igen för dina fina ord som gjorde mig väldigt glad.

Kramar,
Therese

Spring-Therese sa...

Tack Tröskelkungen!
Du är väl för härlig du som räknar på mina tider. Intressant läsning måste jag säga. Jag är lite av en siffer- och analysnörd av naturen så det var kul att se dina uträkningar. Var också spännande att läsa på din blogg att du är i fullt slag efter maran och att din kropp verkar vara med dig och motivationen på topp med diet och hård träning. Blir spännande att följa din fortsatta framfart i löparskorna.

Mitt val av alternativt förklarar jag med ”vis av erfarenhet”. Jag har gått på några nitar genom åren att jag efter genomförd prestation som jag är nöjd med och där jag överträffat mig själv har fått så mycket träningsglädje och energi att jag bara kört på full fart framåt utan att tänka på konsekvenserna. Och så har skadorna kommit som ett brev på posten. Den här gången tänkte jag försöka ta lärdom av det och skynda långsamt. För jag är så sugen på att bli bättre och att träna stenhårt för det. Men med en skadad kropp så skulle det inte gå. Så det är som du skriver, i preventivt syfte. Nu tror jag (peppar peppar…) att jag efter helgens millopp är i slag igen, så nu kan jag successivt trappa upp löpningen och om någon vecka blir det full satsning på löpträningen igen. Nu blir det ingen tävling förrän 15 augusti utan enbart massor av underbara träningspass.

Tack igen för dina uträkningar och lycka till med all grym träning du genomför!
T

mojo sa...

Therese,
vad glad jag är att ha hittat din blogg - jag är verkligen FANTASTISKT imponerad av alla dina resultat i år!
Oj, vilken Sthlms mara du gjorde-GRATTIS!

Själv var jag glad att kunna jogga fram till vecka 34-nu är jag i vecka 38 (NÅÅÅGRA stlk större än när vi sågs sist...) och håller mig till gymmet, powerwalks & yogamattan...:)

Ha en kanonfin midsommar, så hoppas jag att vi ses snart!

Kramar
Monika
www.mojolifestyle.blogspot.com

Spring-Therese sa...

Monika, vad roligt att du hittat hit. Min alla tiders favoritinstruktör alla kategorier. Och det menar jag verkligen. Ibland känns det fortfarande som jag "leker instruktör" efter tre år där längst fram. Lyckas jag förmedla hälften av det du gör så är jag glad.

Verkligen roligt att kika in på din/er blogg och se din vackra mage. Jag misstänker vad du har framför dig. Två marathonlopp på raken har jag hört och det ger mig en viss inblick i ansträngning och utmaning. Lycka till!

Njut av sommaren och bebisbubblan!

Kramar,
T

mojo sa...

TUSEN ödmjuka Tack, Therese!

Hmmmm....Jag laddar för fullt inför förlossningen och hoppas att alla timmar av svettig träning och medveten andning ska "betala av sig" när det är dags... :)

Varma kramar
Mo