fredag 12 juni 2009

Vi drar till Malmö.


Klockan 15 imorgon går starten. Mitt pers på 10 km stadslopp är härifrån förra året. Då var jag arg som ett bi efteråt för jag ville så mycket mer. Och för att Henrik slog mig stort, vilket var första gången sedan han började springa på allvar. Nu vet jag bättre. Både han och jag har utvecklats som löpare under det senaste året. Och viktigast, man ska inte jämföra sig med andra. Jag är aldrig sämre bara för att någon annan är bättre. Sedan att det är tävling och att det är kul med framskjutna placeringar är en helt annan sak. Jag lever fortfarande i min marabubbla full av glädjesolstrålar i hela magen. Sydligare breddgrader borde spä på detta med vackert väder, värme och solsken. Det ser jag fram emot. Lika mycket som jag längtar efter tio kilometer underbar löpning; starta bra, köra på i mitten och avsluta starkt med en god känsla. Dock så ska jag bita i hårt de sista tre kilometrarna, det har jag gett mig attans på. Placeringar och tider funderar jag däremot inte det minsta på. Om jag gör mitt bästa imorgon så är jag nöjd. Och oavsett så skall Henrik och jag fira med bubbel. Den här säsongen har startat bra och det är många underbara tävlingar kvar. Fast ännu bättre. Löpning, vackra träningspass, på betydligt sydligare breddgrader väntar. Träningsläger, semester och många långa hårda sköna löppass väntar där bortom hörnet.

4 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Ha en helt fantastisk dag i löparskor! Och låt det svida underbart skönt i benen från Hovrätten ända in i mål:)

Kram Myggis

Anna sa...

Åh vad kul. Jag ska heja fram dig!!

Ellen sa...

Heja heja! :)

johan p sa...

Kör så det ryker!