fredag 26 juni 2009

Solsting.

En tokig men rolig vecka går in på upploppet. Och jag gillar slutspurter, speciellt långa sådana. Två veckor kvar till semester. Och imorse hade jag min sista spinningklass på ett tag. Jag har ett litet sommaruppehåll tills det drar igång med ett härligt höstschema igen. Kommer köra samma klasser till hösten. Måndag cy blå 90’, fredag cy blå 45’ på morgonen och cy blå 55’ på eftermiddagen. Det var någon som undrade varför jag cyklar när jag vill bli bra på att springa. Det kan man ju undra och frågan är befogad. Speciellt om man kör efter devisen du blir bra på det du tränar. Nu har jag lärt känna min kropp och kör efter eget huvud. Så länge jag förbättras är jag nöjd. Ska formulera mina mål med löpningen när säsongen är avslutad. Kanske medför kommande mål förändrad träning och annat fokus. Men just nu vill jag ha en höst till med "mina" medlemmar. Jag vill inte leva utan mina klasser. Och av en enda anledning. Det är fantastiskt roligt varje gång. Spelar ingen roll vilket humör jag är på före klassen. Efteråt är jag alltid strålande glad. Kanske tänker jag fel. Kanske borde jag satsa allt på ett kort. Kanske har jag verkligen fått solsting. Den här veckan har en massa spännande galenskaper hänt så det kan lätt kännas så. Några avgörande och andra spontant skojiga. Alla har gett mig ett leende på läpparna. Och jag är genomglad i hela kroppen. Varje liten cell, minsta millimeter mår väldigt bra just nu. Igår kväll lekte jag detektiv för polisen, via telefon. Kände där för en sekund att jag var med i en Beck-film. Små lustigt. Och idag fick jag glädjande nog visa legitimation på vårt monopol för alkoholhaltiga drycker. Med trettiotvå och ett halvt år på nacken känns det ganska så fint. En härlig tid nu. 28 grader och solsken. Massor av träning. En halv säsong genomförd. Och en hel massa att se fram emot. Nya utmaningar i och utanför löparskorna. Jag längtar till semestern. Ser samtidigt fram emot september, maran 1 november och spinning med tända ljus och pepparkakor mot slutet av december. Men först en härlig sommarhelg på landet. Tänk om tiden gick att frysa.

Inga kommentarer: