söndag 1 februari 2009

Löpning för en månad.


Vi har en tävling på jobbet där jag måste dra mitt strå till stacken. Det hela innebär att jag ska bära med mig barlast i form av en sensor i skon och iPod utrustad med Nike+ för att kunna ladda in alla mina kilometrar i tävlingen. Den går ut på att tjejerna skall slå killarna. Lite fjantigt kan tyckas. Men faktum är att det inte spelar någon roll hur tävlingen är formulerad för redan nu snackar folk rundor med varandra och kilometrar. Och då har man ju lyckats få folk lite mer aktiva och lite mer sugna på att komma igång. Och efter en månad har nog effekter börjat kännas av så då kanske folk till och med fortsätter vara löpare. Vi får se. Min största oro är att jag kommer tänka mängd istället för kvalitet och så ska det inte vara just nu. Så håll gärna lite koll på mig. Vill gärna bli månadens löpare. Men inte i mängd, slitenhet och på bekostnad av skador. Och kanske inte i februari. I en kamp om flest kilometrar. Dum är jag. Men förhoppningsvis inte så dum.

Inga kommentarer: