söndag 1 februari 2009

Min klon.


För er som inte besökt nike+ siten så måste jag säga att Nike lyckas med allt de tar sig för och är otroligt duktiga på att hålla sitt koncept och varumärke fullt ut. Precis som Apple. Det är inte för inte som jag gärna kör Mac både hemma och på jobbet. Och det är inte för inte som jag gång på gång kommer tillbaka till att jag gillar att löpa i mina swoosh-skor. När då dessa båda varumärken gör en gemensam kraftansträngning så är det kul att testa. Kommer aldrig att överge min Polar, den har koll på både mig och tiden. På tävling har jag gärna en enklare gammal beprövad löparklocka som tar kilometertiderna. Något mer behöver inte störa mig under loppet. Och egentligen behöver jag inte en massa features och skräp att bära runt på när jag tränar heller. Lika avskalat som vårt hem är lika avskalad är löpningen. Ett par riktigt bra skor är det som egentligen bara behövs och tyg på kroppen. Men så är det så kul att få leka med olika prylar eftersom vi har det så bra med möjligheten att göra det. Så nu har jag gått på det hela. Jag har skaffat mig en så kallad Mini som har sett sur ut, slagit ut med armarna och bollat med en pingisboll helt uttråkad den senaste veckan. Jag bestämde mig nämligen för att innan tävlingen drar igång så drar inte jag igång med några tidskrävande saker som att ladda in tider på en hemsida som egentligen inte gör mig till en bättre löpare. Men jag har en klon och från och med idag ska den lille djävulen som tydligen blivit en del av min löpning den närmsta månaden bli matad med energi så att hon blir helt stissig och önskar att hon blev någon annans dubbelgångare. Jag hoppas ni ser likheterna.

Inga kommentarer: