onsdag 14 oktober 2009

Äppelpaj.


Vilodagar bör firas. De är ju så få. Därav smaskig paj ackompanjerad av Nespressos fina Rosabaya alternativt Indriya. Sedan vi köpte den härliga kaffemaskinen driver jag kafé tre våningar upp med utsikt över Skansen Kronan. Nybakat i alla dess sorter. Och jag njuter inte bara av endorfinerna efter tuffa träningspass. Utan gillar även den avkopplande känslan av att skapa i köket och se saker växa fram. Husbestyret som sådant. Dofterna som sprider sig i hela hemmet. Belöningen, nöjdhetens behag, efter ett träningspass. Den sköna känslan i kroppen. En tillfredsställande känsla, svårslagen om någon. Och självklarare än något är att jag hellre skördar frukten av träningen än att stoppa den i pajen. Men de riktigt bra skördarna kräver sitt tålamod. Nyligen nedlagd träningstid är en investering för framtiden. Och förhoppning om fina resultat längre fram. Målet i New York är inte högre ställt än att ha fantastiskt roligt. Huvudsaken de närmsta två veckorna är att ge benen en rimlig chans att återhämta sig. Äpplen, kanel, socker, havregryn, mjöl, smör och vaniljsås. Rätt ingredienser. Väl avvägd mängd. Svårare än så är det inte att springa ett marathonlopp. Nedräkningen till The Big Apple har börjat.

4 kommentarer:

Anna sa...

Låter ljuvligt gott med äppelpaj. Vad kul med New York marathon. Står på min önskelista men har inte riktigt den fokus som behövs til det nu.

Staffan sa...

Här är ännu löparbiten som nyligen börjat blogga och som nu hittat din blogg...

Ja, äppelpaj är mums, njöt själv av det i söndags kväll efter ett riktigt grispass som bestod av 17km löpning i regn och blåst...

Vilka fantastiska resultat/tider du gör, imponerande. Det vore kul att veta mer om din träning. Själv vill jag verkligen kapa 2:15 på mitt halvmarapers för att komma under 1:30 men det verkar inte lätt...

Kika gärna in på min färska löparblogg och lämna en kommentar. jag har lagt till dig i min länk-lista. Lycka till i The Big Apple!
Mvh
Staffan

Miss Agda sa...

Och här har du min andra dröm: springa maran i NY :)
Lycka till!!

Spring-Therese sa...

Anna - snart har du helt tillbaka ditt grymma fokus! Och önskelistor är bra att ha för motivationen. :)

Staffan - tack och vad roligt att du hittat hit och är så löparbiten! Ska absolut kika in på din blogg framöver! Träna väl och må gott!

Miss Agda - verkar som om vi har samma önskningar och preferenser vad gäller löpning. Rune och NY det är äventyr det!

Sköt om er och njut av hösten,
Therese