lördag 24 oktober 2009

Tre spännande veckor 2010.


Slutet av maj och början av juni nästa år blir den perfekta tiden. Planeringen är i full gång. I stort sett allt är bokat, eller anmält när vi pratar tävlingar. Veckan innan Stockholm Marathon är som nu. Just idag. Lördag. Maradeffen är som bäst. Mil i benen. Nervösa känslor. Spritter i kroppen. Men ändå inte. Formen hoppas man som bäst på. Men är den verkligen på gång? Avslappnat. Sköna känslor för man har allt framför sig. Nästa mara blir lördagen innan helt annorlunda. Jag blir fru Nordström den dagen. En vecka före 42,2 km. Dagen i mitt liv. En vecka före endorfinrus skrider jag kyrkgången fram iklädd vitt. Henrik och jag. Vi blir ett. En egen familj. Glädjeruset kommer vara större än allt man upplever i ett par löparskor. Nervositeten kommer vara som bortblåst. Precis som när startskottet gått. Innan känns det pirrigt i magen. Men när det är allvar, när det är på riktigt. Då försvinner allt det jobbiga. Alla ångestfyllda känslor. För att man vill. För att man får möjlighet att göra det man älskar mest. Springa. För att man får lov att dela sitt liv med den man älskar mest. Henrik.

22 maj 2010 - GöteborgsVarvet
29 maj 2010 - Bröllop i Alnö gamla kyrka
5 juni 2010 - Stockholm Marathon

Fina veckor att se fram emot.

10 kommentarer:

sofie sa...

oh, maxat med skoj - vad härligt! fint år att vänta :)

Lisette sa...

Grattis! Underbara veckor i 2010 för dig. Då lär veckorna före och veckorna efter vara grymt bra de med. M.a.o ett bra 2010!

Katarina M-I sa...

Haha, en bild säger med än tusen ord!

Anna sa...

Vilka grymma helger. Jag ska också på bröllop helgen mellan varvet och maran. Dock inte mitt egna. Det smäller den 13 mars för oss här i Malmö. Men vilken uppladdning, både före, efter och under. Tre härliga veckor fyllda med en massa glädje.

Linda sa...

Underbart!

johan p sa...

29:e maj? walk on the wild side!




ni kan ju bara glida igenom kalla mörka vintern med ett leende vad som komma skall!

Magnus sa...

Underbar bild! Och grattis till det stundande giftermålet! Jag känner ett par som är nära vänner till mig och som cyklar mycket lvg. De tog sina bröllopsfoton i kostym och bröllopsklänning. På fötterna hade de cykelskor från Sidi:) Det gäller att förena sina kärlekar:)

Lycka till NY, båda två!

M

Anonym sa...

Njut av livet, NY, varandra och planera lugnt! Kram - Sara

Anonym sa...

Vilken härlig bild! Lycka till nu i New York, och med er fantastiska maj 2010! :)

Spring-Therese sa...

Tack och bock!

Jag längtar till dessa tre veckor. :) Fast det är skönt att hinna träna och ladda om ett tag nu, och såklart planera, fixa och dona för dagen utan löpfokus (även om jag tänkte starta bröllopsdagen i löparskor, får se hur det blir med det). ;)

Och Magnus, det dina vänner gjorde är klockrent och vi har (tro det eller ej) funderat i lite liknande termer för våra bilder. Som du säger, förena sina kärlekar.

Sköt om er!
T