tisdag 27 oktober 2009

På räls.

Sitter här och tänker mig bort. På resande fot, påväg mot Stockholm, just nu. Rullar böljandes fram och håller tummarna för att inga farliga baciller omger mig. Vill inte äventyra mitt äventyr på söndag. Nästan alla träningspass före maran är genomförda. Förra veckan landade på 8h effektiv tid. Säger inte så mycket, jag vet. Men det var färre timmar i träningskläder än på länge. Precis som det ska vara. Högre grad av njutningspass och löparglädje än tokkörning. Hitta flytet. Lyssna på kroppen och våga vila. Ingen vill komma sliten till en marathonstart. Inte i benen och inte i huvudet. Löpsug. Det är vad den här veckan handlar om. Att skapa det. För ingenting kommer som bekant gratis. Imorse vaknade jag i ottan och körde sista distansen, lagom lätt återhämtning. Ikväll kryper jag ner mellan hotellakanen och drömmer mig bort. Imorgon bitti är det jag som intar Stockholm i gryningen. Flytintervaller. Hoppas att det känns bra i kroppen. I benen. I huvudet. Hotellfrukost på det. Heldagsutbildning. Situationsanpassat ledarskap och självledarskap. Kanske kan komma väl till pass även i min löparbubbla. Avbrott för pastaintag. Kontraster. Mitt professionella jag. På ena sidan. Tjejen med margaretaflätor och passion för löpning. På den andra. Två roller. Lika som bär. Båda har många järn i elden. Båda vill prestera. Hemresa. Packa om. Avresa. Hoppas nu bara att ingenting spårar ur.

Inga kommentarer: