tisdag 11 mars 2008

Utför.


För att det ska gá utför sá máste man ha varit pá toppen. Tvá dagar i rad har jag varit där. Igár tuffa intervaller. Uppför allihop med traditionsenlig joggvila, den ocksá i motlut. Idag snabbdistans 1 h uppför med puls pá 180 i slutet. Ja, att vara pá väg uppát är kul. En chef sa en gáng, vi är pá uppstuds och sá känns det just nu. Alltid roligt att höra vad olika personer, visa eller inte, har att säga. En viss sportchef, tillika gammal cyklist, talade förra váren om för mig att en löpare fár vila utför och en cyklist slita och ta i när berget vänder nerát. Han poängterade att han själv sprungit en del i sina dar. Ja, jag säger dá det. Man ska aldrig tro att man har helt rätt och andra fel. Men i det här fallet sá har jag rätt för visst behöver pedalerna inte trampas för att komma ner. Men i löparskor vet vi alla att varje steg är ett närmre málet men du fár ta det själv utan hjälp. Lägger du pá galen motvind sá kan nerjoggen efter intervallerna eller sista halvtimman pá distanspasset bli tufft. I La Santa är utför emellanát tuffare än mot toppen. Men sá är det ju i verkliga livet ocksá. Alla har vi vár tro (sportchefen sin). Jag vände i Tao idag. Ja, sá hette faktiskt byn pá toppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är allt bra avundsjuk på er. Det trista vädret här hemma har gjort mig krasslig i halsen

Spring-Therese sa...

Hej Linda!
Kul att du läser. Hit borde ni áka du och Johan. Triathleternas Mecka.

Krya pá dig!