lördag 1 mars 2008

Flexibel.


Idag blev det 2 h i löparskorna. Långpass är min favorit. Hjärnan rensas och det gör inte speciellt ont utan mest en skön känsla av att susa fram. Dessa pass brukar höra söndagar till i min lilla värld. Men imorgon är det ju Vasaloppet och vem vill missa detta. Och då menar jag inte att staka 9 mil utan att sätta väckarklockan på lite i åtta och ta täcket med ut till soffan och avnjuta flera timmar av underbar idrott. Visst jag älskar att svettas och pressa mig själv. Men jag slits alltid mellan att själv träna och bevittna härlig idrott vid sidan av. När prioritering måste ske. Med andra ord, idag har jag varit flexibel. Flyttat mitt söndagslångpass till lördag för att kunna avnjuta blod, svett och tårar vid sidan av. Fast jag, flexibel och träning hör inte ihop så det får bli löpning imorgon med, dock ett sådant där "jag kör vad jag känner för" pass, då veckans alla planerade pass är igenom. Bakom ryggen. Med blicken framåt. Och det jag ser nu är Garajonay vinet på bild. Sparad sedan underbara La Gomera. Med minnen från nationalparken med samma namn, men mest minnen från världens bästa semester. Nu ska här firas. Skål.

Inga kommentarer: