måndag 31 mars 2008

Luftgropar.


Träningslägret (eller ska jag säga världens bästa semester) är nu avslutat och med det försvann solsken och värme som i ett kick. Redan på planet började vi känna oss redigt bleka. Kaptenen förklarade det med att det var lite ojämnheter i luften. Med tanke på att det var värre än att åka berg och dalbana, som för övrigt inte längre tillhör favoritsysselsättningen, så skulle jag inte kalla det ojämnt utan som om det var någon form av riktigt okörbar terräng. Luftgroparna blev till luftdalar och jag försökte ivrigt tala om för Henrik att det här är inget farligt alls. Slappna av. Undra vem jag försökte lura. Henrik lyckades jag i varje fall övertala och han slutade må illa efter en stund. Men skönt var det med fast mark under fötterna igen, snö och slask till trots. Dock lite kallt med ovan för resdagen perfekta sommarklädsel. Om ni undrar vart våren har kommit ifrån så var det vi som packade ner den i väskan och tog med den hem för med oss smälte snön. Visst är det bra. Undra om det är snöstorm i La Santa. Hoppas det. För då skulle jag sluta längta tillbaka.

2 kommentarer:

Nordström sa...

Jag mådde inte alls illa... Det var bara ett tillfälligt beteende jag hade för mig i all välmening, för att visa sympati med övriga passagerare på planet.

Spring-Therese sa...

Hoppsan. Vilken ödmjuk och ärlig kille du är. Eller också inte...