fredag 1 maj 2009

To the beat.

Jag har både läst och hört att riktiga löpare inte springer med musik i öronen. Låtsaslöpare eller inte. Under dagens lilla pass på 1 h 45' distans på den perfekta solskens bokskogsrundan var just musiken min lilla räddning, det lilla extra och en skön motivator för högre puls och ökad fart. Det finns inga rätt eller fel när det gäller träning så länge den som tränar är nöjd och glad. I varje fall enligt mig. Oändliga möjligheter erbjuder våra backar. Idag Myrestad, Södra Lökaröd, Hörröd, Agusa, Bertilstorp, Lönhult, Norra Björstorp, Torrasteröd och åter Myrestad. Fantastisk runda. Planen 90 friska minutrar fick en extra kvart med Korn och Twisted Transistor pumpandes i öronen sista biten. Fullt spett som en målgång. Och som jag trivs. Kanske ska man återvända till Skåne och tävla till musik i höst. Det skulle vara någonting det.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

"...and it hurts with every heartbeat". Robyn inledde mitt distanpass idag. Även om det inte gjorde så ont pulsmässigt just idag så kan det ju göra det snart:) Men det var ett grymt beat att öppna passet med!

Kram

Linda sa...

Träning utan musik, är nästan som sommar utan sol ;)

Spring-Therese sa...

Håller med er! Har dessutom kommit på att låtar om allehanda hjärtesorg (som ju många kärlekslåtar handlar om) passar bra till träning. Med fri tolkning av texter kan man få både en och två sparkar i baken under passen! ;)

Må gott, kram,
T