söndag 31 maj 2009

2.50.27.

42 195 meter avverkade. Årsmålet införlivat. Gamla perset avställt. En 5:e plats i Stockholm Marathon bland kvinnorna och en 4:e plats bland de svenska får ses som en fantastisk bonus. Men det var inte detta som gjorde att ögonen tårades efter att jag passerat mållinjen. Utan det var det faktum att jag lyckades ha glädjen med mig i varje steg. Ett brett leende på läpparna så att publiken ropade att jag såg pigg ut även på slutkilometrarna. Speakern innan andra passeringen av Västerbron kommenterade detta leende. Hela loppet var som ett glädjerus. Och det kom från hjärtat. Jag hade bara roligt. Och med den underbara glädjen kom resultatet.

16 kommentarer:

johan p sa...

Så j**la bra!

Anonym sa...

Otroligt bra sprunget!! Ett stort grattis!! Vilken tid! Vad månde det bliva om du springer en riktigt platt mara!

Löpning & Livet sa...

Stort grattis!! Du är min idol! :)

Katarina M-I sa...

Du är så jävla grym.
Din insats igår sporrade mig så otroligt idag.

Och tack vare DIG tog jag mig i mål och jädrar i min lilla låda ända upp på pallen. "Det är bara målgång som gäller" ekade i mitt huvud och jag betade av backe efter backe, mil efter mil och tillslut km efter km.

Längre rapport kommer:)

Kram från Myggis

Emelie sa...

Fantastiskt resultat! Stort gratttis!

kram
Emelie

Anna sa...

Men herregud vad bra! 2.50. Oj vad jag är imponerad och vad grym du är. Glädjen har smittat av sig till mig och det bubblar i min löparmage!

Anonym sa...

Så fantastiskt skönt det måste ha varit. Såg dig på tv och du såg så urstark ut. Njut av det här nu. Supergrattis :)

Kram
Camilla

Lena sa...

Grattis! Fantastikt kul med resultatet, men ännu viktigar... att du hade roligt. Bra jobbat på båda planen. Hälsningar från ett kallt (17 grader) San Diego!

Anonym sa...

Min skapare... GRATTIS Therese,du är BÄST!! - Sara

Anonym sa...

Jag såg din tid och spanade efter dig på loppet!! Hoppas att allt är bra med dig, var längesedan jag fick en uppdate! Följer Terese Alvens blogg och så hittade jag din.. Kram Från cykel Viktoria...

sofie sa...

WOW! grattis !!!

Marre sa...

STORT GRATTIS! Vilken prestation! Fattar inte att man kan springa så där jä**a fort i 42,2 km.....

Helena sa...

Jag är IMPONERAD - vilken tid!!! Jag satsar på under 4 timmar nästa år, känns ju inte som någonting i jämförelse...
GRATTIS till en sjukt bra prestation!

Annika sa...

Herregud, jag blir mållös. Jag är ju inte någon löpare själv utan kämpar med att ens orka 10 km idag men det är därför det är så sjukt imponerande att människan (i det här fallet du) kan göra en sådan prestation! Helt otroligt! Förstår att det ligger massa jobb bakom, grattis till din seger! :)

Terese sa...

STORT grattis! Tack vare din finfina prestation så fick du bli veckans blogg hos mig! /Terese på Veckorevyn, www.sparkibaken.se

Spring-Therese sa...

Från hela mitt hjärta så vill jag säga tusen tack för alla fina kommentarer. Det värmer från topp till tå med så fina ord från gamla vänner, bekanta, nya vänner och från er som hittat hit genom veckans stora överraskning. Tusen tack! Ni är underbara allihop!

Förvånad blev jag av utnämningen till 'Veckans blogg' hos Terese på Veckorevyn. Jag tackar å det ödmjukaste!

Alla glada tillrop, överraskningar, kommentarer, mejl och annat gjorde att min mara blev ett ännu starkare minne att komma ihåg. Och det är ju för glädjen och minnen för livet vi alla genomför våra tokerier och upptåg!

Stort grattis till alla er som sprang i lördags! Ett marathon är alltid ett marathon oavsett tider och placeringar så är det en helt grym prestation att vara stolt över. Njut och sug på karamellen länge!

Må gott,
T