fredag 29 maj 2009

Turnummer?


Somliga skulle sätta den här nummerlappen upp och ner. Otur likt en hästsko där turen rinner ut om den inte ler mot en. Imorgon skiner solen. Garanterat. Både utomhus och inombords. Och min plan är att le oavsett mitt finfina nummer. Oavsett kilometertider och annat som har med siffror att göra. Fasiken. Det ska bli riktigt roligt att springa en mara igen. Det är få förunnat. Och det gäller att ta tillfället i akt och njuta. Dessutom kunde inte dagens uppladdning bli bättre. Allt har gått enligt plan och kvällen avslutades på en perfekt italienare på Söder. Pasta spetsad med hummer. Champagne sparas dock tills imorgon. Helt klart bättre än sportdryck. Det ser jag fram emot. Det härliga i kråksången är att natten tillbringas i rum nr 613. God natt.

7 kommentarer:

Anna sa...

Vilket fint startnummer, det kan ju inte bli bättre. Stort lycka till!

Lena sa...

Vem behöver tur när man har en stabil träningsgrund.

Hälsningar från ett kyligt Santa Barbara!

Anonym sa...

Jaha, då står det Therese Hagersjö med stora bokstäver högt upp i rullorna på tv4:s direktsändning! Coolt jobbat bruden!!

Tom sa...

Sjukt bra sprunget Therese. Stort grattis!

Tröskelkungen sa...

Kanonlopp Therese!
2.50 idag var riktigt bra!
Jag blev rejält överkörd på västerbron. ;-)

Anonym sa...

Tyvärr missade du en medalj idag då du är klubblös

Spring-Therese sa...

Hej anonym!
Av en händelse såg jag den här kommentaren, på förra årets inlägg kring Sthlms maran. :) Jo, jag vet och det visste jag innan. Men du får gärna läsa mitt inlägg från i år så ser du mina tankar och känslor kring medaljer och annat. Klart det hade varit kul att få medaljen nu när jag kom trea, men i hjärtat så har jag ändå mitt lopp, min tid och min prestation med mig. :) Och det för mig är det viktigaste.

Vad framtiden för med sig i klubb- och resultatväg vet ingen. Men jag ångrar inte att jag inte var med i en klubb i årets lopp. Och kommer chansen till medalj aldrig åter så ångrar jag mig inte ändå. Kanske låter konstigt. Men så är det.

Tack för din kommentar och ha en bra sommar!

Therese