fredag 9 maj 2008

Adjöken fröken.


Att ta farväl har aldrig varit min grej. Hade bestämt beslutat mig för att inte låta tårarna fylla mina ögon men det är ingen idé att streta emot. Kommer ihåg när jag var ett litet yrväder till tjej som skulle resa till kusinerna i England i slutet av 80-talet. Första gången på egna ben i ett flygplan. Tårarna ville inte sluta rinna när jag skulle åka från mor och far. Två härliga veckor senare så upprepades samma episod, men nu var det hem jag inte ville resa. Typiskt mig. Avsked har alltid varit tårdrypande historier. Men så har jag hamnat i kategorin känslomänniskor också. På gott och ont. De senaste sex åren har inneburit en del tårar, ilska och dårskap men samtidigt en hel massa underbar, skojig, leende galenskap och många solskensstunder. Tror att jag har lärt mig hur människor är funtade, hur världen, arbetslivet fungerar och vilka spelregler som finns. Även detta på gott och ont. Men mest har jag lärt mig om mig själv. Och är inte det ändå det viktigaste, att man känner sig själv och kan vara ärlig mot sig själv och sina reaktioner. Man är långt ifrån stolt över allt man gör, men så länge man varit ärlig mot sig själv så känns det oftast bra. Nu tänker jag inte ta farväl av alla sköna reklambyråkollegor eller snarare glada människor och vänner. Utan på återseende. Livet är en balansakt, fyllt av festliga utmaningar.

3 kommentarer:

litet hus sa...

vad skönt att vi ses snart-strax redan på fredag!

kram

Anonym sa...

Grattis till andra platsen! Så dig på Camilla Lindholms blogg...Bra kämpat!

Spring-Therese sa...

Tack Linda! Faktum är att jag inte kämpade så mycket, utan bara flöt igenom 10 km med bra driv och hade kul. Hade bestämt mig för det innan, att bara ha kul alltså. Men det värsta är att förr om åren så var det alltid så att när jag persade så var jag aldrig trött, men andra lopp kunde man vara helt slut. Så det är väl så det ska vara antar jag. :) Min tränare brukade säga att är du inte trött och har persat så är det väl bara att köra intervaller. Så det slutade emellanåt med att jag efter 800 m loppet sprang 200-ingar. Tokigt! ;) I lördags sprang jag dock inget mer utan njöt bara av solen och livet i ett härligt Helsingborg. Tack igen!

Ser fram emot fredag jag också Malin! Ska bli mysigt!

Kram på er!
Therese