torsdag 22 maj 2008

Som ett kinderägg.


Dagarna efter det underbara loppet och upplevelsen i lördags har gått i lugna gatans tecken. Förra året var jag lite väl ivrig efter loppet och lyckades dra på mig någon form av överansträngning. Viktigast för mig är att träna och må gott i mina löparskor och emellanåt på min fina cykels sadel. Och då måste man tvinga sig till vila. Har flera vänner som tränar på hög nivå som är precis lika dumma som jag. (Ja vi är dumma!) Som alltså inte kan vila och lyssna på kroppens tecken utan kör på ända in i kaklet, helt enkelt tills det tar bom stopp och då är det försent mina vänner. Så nu ska jag bli smart och ta det försiktigt. Lyda en gammal tränares råd som kanske borde bli mitt motto: vila är halva träningen. Fundera på den du. Lördagens lopp gav ett gott formbesked och något att bygga vidare på mot nya delmål och roliga upptåg. Har blivit lite spinning, simning och löpning på konstigt nog fjäderlätta ben den här veckan. Igår tittade jag på backtempo i Delsjön. Vassa cyklister kämpade hårt och det var riktigt kul att se. Efteråt kom den belönande höjdpunkten, fika och prisutdelning. En eloge till Matte som slog sitt eget banrekord. Kul! Och till Henrik som gjorde ett starkt race på den lite mer tungcyklade mtb:n. Kul också att se Åsa in action, helt klart snyggast av alla i sitt rosa matchade kit. Dagens stora överraskning och kanske även årets största kom här på morgonkvisten. Ett samtal från en skön person på friidrottsförbundet i vår härliga stad. Som tidigare berättats så var jag ju 8:a i varvet runt stan och så trillade jag ju in som 3:e svenska tjej och dessutom bästa göteborgska. Galet är i sammanhanget att detta lilla kinderägg gav utdelning. Man kan se det som tre överraskningar i en och inte så lite heller. Jag bugar och tackar stort för detta bidrag. Ska fundera på om det kanske ska bli ett träningsläger för oss framöver. Tror nästan det. Riktigt skoj för en tjej med spring i benen.

4 kommentarer:

litet hus sa...

hallå vaddå? Har du fått pris? Stipendium? Väl värt i så fall!!

Kram på dig

Anonym sa...

Precis, vad är det du fått? *nyfiken*

Ha en härlig helg!

kram
Emelie

Anonym sa...

Grattis Therese, imponerande.

//Johan
www.johangustafsson.bloggagratis.se

Spring-Therese sa...

Hej på er!
Hahaha. Jo, nyfiken kan man bli och får man var ibland. ;) Det var belöning á la von Anka. En summa för var av de tre placeringarna. Lite kul och kom dessutom som en stor överraskning.

Johan, det var kul att du har hittat hit. Tack och bock för det du skrev på din blogg. Värmande och glada ord. Och nu har jag ju en blogg till att kika in på emellanåt. Må gott!

Hoppas att ni mår bra och får en grym helg!
Therese