fredag 23 maj 2008

Bästkusten.


Nu ska vi uppåt i landet, om än bara för en liten bit. Granitklippor skall solas och slappas på. Vi har hyrt en lägenhet i Bovallstrand och gör en långhelg. Och kors i taket, jag ska tävla fjärde loppet för i år på lika många veckor. Börjar bli som i svunna tider när startskottet hördes allt som oftast. Fast med en enda viktig skillnad, jag känner glädje när jag tänker på att ställa mig på en startlinje. Och en liten sak till, jag tar på mig vad jag vill. När jag var i 15 års åldern var det inne med sparkdräkt. Ruskigt snyggt var det att springa banlopp med den. Skämdes man inte redan av vad puberteten gjort med kroppen så gjorde man ju garanterat det iförd den munderingen vi hade i min klubb. Löparshorts är en annan läcker grej. Blir inget med det, skönt och snyggt ska det vara. I omvänd ordning. Javisst. Det har cyklistvännerna lärt mig. 15 km på lördag återigen i skog och mark. En vacker bokskog har utlovats och så misstänker jag att det blir att ränna över en del klipphällar också. Spännande utmaning. Undra om Granitloppet verkligen är så hårt som det låter. I så fall ska jag vara hård som sten jag med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det Stockholm marathon till helgen..? Har ni vägarna förbi Hallstahammar på Söndag så är vi förhoppningsvis där och tävlar i triathlon. Ha en trevlig vecka!

Spring-Therese sa...

Hej vännen!
Är anmäld men kommer inte att springa. När jag planerade in Sthlms maran så hade jag inte fått mitt nya jobb och jag börjar i Jönköping på måndag. Så med tanke till det och att jag ska bo där på veckorna ett tag innan Intersport flyttar till Göteborg så känns det gott at vara hemma i helgen. Och så är kroppen inte marathonredo ännu eftersom jag haft de små ischias (eller vad det nu är) känningarna sedan februari. Nu vågar jag tro att kroppen är hel så till hösten får det bli mer halvmara- och maralopp. I sommar blir det tuff träning och millopp. :) Jösses, är det jag som skriver det här. Ska jag tävla ännu mer i år, man kan tro att jag satsar. ;) Men jag ska ha kul!

Kram och lycka till i helgen! Du är stark Linda!
Therese